PKP LHS i Koleje Ukraińskie podpisały list intencyjny, który określa obszary współpracy przy elektryfikacji ukraińskiego odcinka kolejowego Kowel – Izow

Współpraca PKP LHS i Kolei Ukraińskich obejmie elektryfikację odcinka po stronie ukraińskiej o długości ok. 80 km od stacji kolejowej Kowel do stacji Izow na granicy z Polską oraz 3 km po stronie polskiej (od granicy do Hrubieszowa LHS). Oba odcinki ma też połączyć światłowód usprawniający łączność i umożliwiający przyszłą modernizację w zakresie systemów sterowania ruchem kolejowym. PKP LHS i Koleje Ukraińskie podpisały list intencyjny, który określa obszary współpracy przy elektryfikacji ukraińskiego odcinka kolejowego Kowel – Izow wraz z rozbudową infrastruktury do granicy polskiej, a także przy elektryfikacji linii kolejowej po polskiej stronie do stacji Hrubieszów LHS. Podpisane porozumienie zakłada m.in. wymianę doświadczeń oraz wiedzy naukowo-technicznej w tym zakresie oraz współpracę w ramach elektryfikacji i innych wspólnych projektów. – Rozpoczynamy przygotowania do elektryfikacji pierwszego odcinka PKP LHS – mówi Zbigniew Tracichleb, prezes zarządu PKP LHS. Spółka jako bezpośredni odbiorca ładunków z kierunku ukraińskiego jest zainteresowana zwiększeniem przepustowości linii Kowel – Izow oraz szybszym przekazywaniem wagonów na przejściu Izow-Hrubieszów. Z tego powodu podjęliśmy decyzję o przyłączeniu się do projektu jeszcze w fazie przygotowawczej, aby wypracować rozwiązania korzystne z punktu widzenia technicznego dla obu stron. – Obecnie linia Kowel-Izow obsługuje 90% ruchu kolejowego pomiędzy Ukrainą a Polską. Dzięki elektryfikacji liczymy na zwiększenie przepustowości linii, wzrost przepływu towarów, a także zmniejszenie kosztów operacyjnych – dodaje Wojciech Balczun, prezes zarządu Kolei Ukraińskich. Elektryfikacja linii po stronie ukraińskiej wraz z przejściem granicznym Izow – Hrubieszów pozwoli usprawnić wymianę towarów m.in. w ramach Międzynarodowego Transkaspijskiego Korytarza Transportowego (TMTM), do którego Spółka PKP LHS przystąpiła w październiku 2016 r. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze