Pozytywnego zakończenia doczekała się sprawa połączeń transgranicznych ze Szklarskiej Poręby do Harrachowa

Pozytywnego zakończenia doczekała się sprawa połączeń transgranicznych ze Szklarskiej Poręby do Harrachowa. Pod koniec lutego Koleje Dolnośląskie wypowiedziały warunki współpracy z Kolejami Czeskimi przy obsłudze międzynarodowej trasy. Koleje Dolnośląskie wypowiedziały 28 lutego, z zachowaniem dwumiesięcznego okresu wypowiedzenia, porozumienie dotyczące wykorzystywania czeskiego taboru do obsługi całej międzynarodowej trasy. Powodem rezygnacji z dalszego utrzymywania kursów na dotychczasowych zasadach był wysoki koszt ich funkcjonowania. – Połączenia do i z Liberca są najdroższymi w uruchomieniu pociągami pasażerskimi finansowanymi obecnie przez samorząd województwa dolnośląskiego – argumentuje Konrad Antkowiak, rzecznik prasowy Kolei Dolnośląskich. Koszty funkcjonowania kursów miały wzrosnąć wraz z wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy w grudniu ubiegłego roku. Strona polska podjęła więc działania mające na celu ich racjonalizację. Jak podawały czeskie media, strona polska chciała na nowo wprowadzić kursy ze Szklarskiej Poręby do Harrachowa w miejsce bezpośrednich połączeń Kolei Czeskich bez przesiadki. Do tego czasu toczyły się rozmowy z czeskim parterem, które miały wypracować nowe zasady współpracy, które pozwolą na utrzymanie ruchu przez przejście Szklarska Poręba Jakuszyce. I jak podaje przewoźnik w komunikacie, udało się sprawę doprowadzić do pozytywnego końca. – Doszliśmy do dobrego porozumienia z czeskimi partnerami – poinformował Jerzy Michalak, członek zarządu województwa dolnośląskiego. Informację tę potwierdził później przewoźnik. – Kolejowe połączenia graniczne pomiędzy Szklarską Porębą a Libercem zostaną utrzymane w obecnym kształcie – piszą Koleje Dolnośląskie. Po długich rozmowach, w których uczestniczyli Martin Puta, Hetman Kraju Libereckiego oraz Cezary Przybylski, marszałek województwa dolnośląskiego, przewoźnicy uzgodnili warunki kontynuacji współpracy, a także zadeklarowali chęć rozwoju oferty. – Podczas negocjacji Koleje Dolnośląskie i Koleje Czeskie doszły do porozumienia w sprawie warunków finansowych dalszej realizacji przewozów. Zmiana modelu finansowania przewozów na przejściu granicznym umożliwia obniżenie kosztów uruchamiania pociągów po stronie polskiej o około 20 % przy zachowaniu obecnego rozkładu jazdy – czytamy w komunikacie. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze