Przewozy Regionalne chcą modernizować ED72

Przewozy Regionalne ogłosiły przetarg na wykonanie modernizacji wraz z naprawą piątego poziomu utrzymania czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych serii ED72. Zmodernizowane pojazdy będą przeznaczone do realizacji pracy przewozowej w ruchu regionalnym z prędkością maksymalną co najmniej 120 km/h na różnych kategoriach linii kolejowych o peronach o wysokościach 300-1000 mm. Powinny spełniać ogólne wymagania w zakresie przystosowania do ruchu regionalnego. Konstrukcja oraz wyposażenie powinny zapewniać komfortową podróż w czasie przejazdu co najmniej do 4 godzin. Prace modernizacyjne mają zostać wykonane do 31 października 2018 roku. Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania w postępowaniu z prawa opcji, zgodnie z którym może zwiększyć liczbę pojazdów maksymalnie do 7. W takim przypadku umowa, obejmie maksymalnie 12 pojazdów, tj. 5 w ramach zamówienia podstawowego i 7 w ramach prawa opcji. O zamówienie może powalczyć wykonawca, który w okresie ostatnich 3 lat (a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) zrealizował modernizację lub produkcję 3 pasażerskich elektrycznych zespołów trakcyjnych, przy czym modernizacja jest rozumiana jako zmodernizowanie pojedynczego pojazdu, w tym wykonanie naprawy w zakresie odpowiadającym zakresowi piątego poziomu utrzymania wg definicji zawartej w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie ogólnych warunków technicznych eksploatacji pojazdów kolejowych, a produkcja musi obejmować zastosowanie falowników trakcyjnych i silników asynchronicznych. Pojazdy, o których mowa powyżej, zarówno w zakresie modernizacji, jak i produkcji muszą spełnić wymóg dopuszczenia do eksploatacji. Oferty można składać do 22 maja 2017 roku. Decyduje cena. Jak wspomnieliśmy prędkość pojazdów ma wynosić 120 km/h. Osiągnięcie jej ma być możliwe poprzez modernizację napędu i wózków. Nowe będą silniki – asynchroniczne. Nowa będzie też malatura – wg obowiązującego pomarańczowo-czerwonego schematu. Pojazdy zostaną przystosowane do potrzeb niepełnosprawnych. Łatwiejsze będzie wsiadanie, przyjazne toalety. Pojawią się nowe fotele dla pasażerów. Wnętrze otrzyma nową kolorystykę. Nowe będzie też czoło - o zaoblonym kształcie na stalowej ramie z pojedynczą szybą czołową panoramiczną bez drzwi zewnętrznych bezpośrednich do kabiny. Nie będzie natomiast biletomatów. Ale ma być miejsce przygotowane pod ewentualny szybki montaż takiego urządzenia. Będą za to gniazdka elektryczne i USB. Pojawią się defibrylatory. Nowa będzie kabina maszynisty. Pojazd musi być przystosowany do obsługi jednoosobowej. Stanowisko maszynisty umieszczone w osi wzdłużnej pojazdu. Rozmieszczenie stanowiska maszynisty powinno zapewniać bezpieczne prowadzenie pociągu, prawidłową obserwację szlaku kolejowego, drzwi wejściowych, jak również ergonomiczną obsługę urządzeń sterowania i kontroli pojazdu znajdujących się w kabinie. Źródło: Inforail

Komentarze