Przewozy Regionalne nie znikną z tras województwa łódzkiego

Przewozy Regionalne nie znikną z tras województwa łódzkiego. UMWŁ planuje bowiem powierzać spółce obsługę relacji międzywojewódzkich także po roku 2020. Oferta PR ma więc uzupełniać się z siecią połączeń Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, która przejmie przewozy wewnątrzregionalne. Wczoraj opublikowaliśmy artykuł dotyczący przyszlości Przewozów Regionalnych w regionie łódzkim. Samorząd od czterech lat rozwija działalność własnej spółki przewozowej Łódzka Kolej Agomeracyjna, która przejmuje obsługę kolejnych tras w regionie. W naszym materiale wskazaliśmy, że w 2020 r. ŁKA może zastąpić kursy realizowane przez PR całkowicie. Jeszcze wczoraj marszałek województwa Witold Stępień poinformował jednak, że ogólnopolska spółka operować będzie nadal na trasach międzywojewódzkich. – ŁKA będzie kursować wewnątrz regionu. Przewoźnicy będą uzupełniać się na łódzkich trasach – wskazywał. PR będą więc, podobnie jak dziś, kursować w relacjach wybiegających poza województwo, tracąc przy tym jednak obsługę linii wewnętrznych (np. z Łodzi do Tomaszowa Mazowieckiego, Piotrkowa Trybunalskiego czy Opoczna). – Zgodnie z programem restrukturyzacji PR planuje się, że po roku 2020 Przewozy Regionalne nadal będą świadczyć usługi na liniach międzyregionalnych, a ŁKA wykonywać będzie wszystkie wewnętrzne przewozy pasażerskie – wskazuje również Alina Giedryś, doradca marszałka ds. infrastruktury kolejowej. Jeżeli utrzymane zostaną porozumienia z władzami regionów sąsiednich w kształcie podobnym do obecnego, z Łodzi pociągiem PR dojechać będzie można do Wrocławia, Częstochowy czy Poznania. Z Kutna składy PolRegio odjadą do Torunia, a z Wielunia do Tarnowskich Gór. Stanowisko to jest zgodne z wcześniejszymi zapowiedziami samego przewoźnika. – Aktualny model przewozów po roku 2019 jest taki, że my będziemy realizować przewozy międzywojewódzkie – mówił we wrześniu zeszłego roku Krzysztof Urbański, dyrektor Oddziału Łódzkiego PR. Przyznał on wówczas, że będzie się to wiązało ze znacznym ograniczeniem pracy eksploatacyjnej wykonywanej przez spółkę na terenie regionu łódzkiego, ale jego przyszłość ocenił jako pewną. Na przejęcie kolejnych linii regionalnych pozwolić ma zakup kolejnych jednostek elektrycznych przez Łódzką Kolej Aglomeracyjną oraz elektryfikacja trasy do Opoczna. Według zapowiedzi UMWŁ pierwszą linią, na której pojawią się Impulsy Newagu, będzie odcinek magistrali E20 Kutno – Łowicz – Skierniewice. Dostawy jednostek mają rozpocząć się w przyszłym roku. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze