Słabszy wynik Newagu był spowodowany opóźnieniem w uruchomieniu programów taborowych finansowanych z funduszy UE

Zysk skonsolidowany Newagu w 2016 r. wyniósł 11 mln zł netto wobec 64,9 mln zł rok wcześniej. Słabszy wynik był spowodowany opóźnieniem w uruchomieniu programów taborowych finansowanych z funduszy UE. W 2016 r. przychody netto ze sprzedaży grupy Newag wyniosły 559 mln zł podczas gdy rok wcześniej było to ponad 1 mld zł. Spółka zdobyła w 2016 r. kilka dużych zamówień i liczy na poprawę wyników w następnych latach. – Czynnikiem, który przede wszystkim zaważył na wynikach finansowych grupy kapitałowej w roku 2016 była luka inwestycyjna związana z późnym uruchomieniem środków z UE z perspektywy budżetowej na lata 2014 – 2020. Po bardzo słabym pod względem ilości ogłaszanych postępowań 2015 roku (zaledwie 4 postępowania na dostawę łącznie 20 sztuk nowych EZT, z czego 3 postępowania na łącznie 19 sztuk wygrane przez spółkę) w 2016 można było zaobserwować wzrost liczby zamówień na dostawę nowego taboru kolejowego (6 postępowań na łącznie 69 nowych EZT, z czego 4 postępowania na łącznie 45 sztuk wygrane przez spółkę) – napisał Zbigniew Konieczek, prezes Newagu w liście do akcjonariuszy. W roku 2016 oferty Newagu zostały wybrane w postępowaniach na dostawę 17 elektrycznych zespołów trakcyjnych dla woj. zachodniopomorskiego, 11 EZT dla Kolei Dolnośląskich, 14 EZT dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, 3 EZT dla Przewozów Regionalnych oraz 2 EZT dla woj. podkarpackiego. Sprzedaż pojazdów przypadnie na lata 2017-2020. Źródlo: Kurier Kolejowy

Komentarze