Siemens i Bombardier prowadzą rozmowy ws. fuzji swoich spółek produkujących tabor

Niemiecki Siemens i kanadyjski Bombardier prowadzą rozmowy ws. fuzji swoich spółek produkujących tabor i urządzenia dla transportu kolejowego – informuje agencja Bloomberg. Celem fuzji ma być wzmocnienie pozycji koncernów w rywalizacji z chińskim gigantem CRRC, który jest największym producentem taboru kolejowego na świecie, powstałym w wyniku fuzji China CNR Corporation i CSR Corporation Limited. Jeśli dojdzie do powołania joint venture Siemens Mobility i Bombardier Transprotation, to połączone przedsiębiorstwo osiągnęłoby wycenę ponad 10 mld euro. Na razie jednak nie podjęto decyzji ws. fuzji, która musiałaby jeszcze zostać zaakceptowana przez organy antymonopolowe. Nie wiadomo czy taka transakcja zyskałaby akceptację Komisji Europejskiej ze względu na silną pozycję Siemensa i Bombardiera na rynku europejskim. W zeszłym roku Bombardier sprzedał 30% akcji swojej kolejowej spółki mającej siedzibę w Berlinie funduszowi Caisse de Depot et Placement du Quebec. Z kolei Alstom po sprzedaniu swojego działu energetyki amerykańskiemu koncernowi GE był zainteresowany połączeniem z kolejową częścią Siemensa, która w ostatnich latach przechodziła kryzys. Spółka prowadziła masowe zwolnienia, musiała płacić kary za afery korupcyjne a jej flagowy produkt – nowa generacia pociągów dużej prędkości Velaro D zamówiony przez Koleje Niemieckie został dostarczony z dużym opóźnieniem. Źródło: Bloomberg

Komentarze