Taborowe niedobory na Opolszczyźnie

W ostatnich tygodniach docierają do mnie niepokojące informacje od mieszkańców Opolszczyzny nt. znacznego ograniczenia w kursowaniu pociągów w relacjach z Brzegu do Nysy oraz z Kędzierzyna-Koźla do Nysy – pisze w interpelacji poseł Tomasz Kostuś. Na wskazanych trasach w miejsce pociągów Regio uruchomiona została autobusowa komunikacja zastępcza. Sytuacja ta, jest w opinii posła, nie do zaakceptowania i wymaga konkretnych działań skutkujących zwiększeniem rezerwy taborowej w Opolskim Oddziale Przewozów Regionalnych. Przewoźnik powinien być stale przygotowany na wypadek zaistnienia w przyszłości analogicznych sytuacji. Poseł Kostuś zwraca uwagę na fakt, że Przewozy Regionalne są dziś największym pasażerskim przewoźnikiem kolejowym w Polsce. Udział firmy na rynku kolejowych przewozów pasażerskich wynosi około 30%. Przewozy Regionalne wykonują usługi w zakresie pasażerskiego transportu kolejowego, a zdecydowana większość realizowanych przez przewoźnika zadań to działalność o charakterze służby publicznej, która świadczona jest na zamówienie urzędów marszałkowskich - organizatorów regionalnego transportu kolejowego, w oparciu o umowy zawierane na świadczenie usług publicznych. W związku z powyższym problemem poseł zwrócił się do Ministra Infrastruktury i Budownictwa z prośbą o udzielenie odpowiedzi na następujące pytania: Jaka jest przyczyna znacznego ograniczenia w kursowaniu autobusów szynowych w województwie opolskim? Na jaki okres uruchomiona została autobusowa komunikacja zastępcza? Czy spółka Przewozy Regionalne planuje zakup nowych autobusów szynowych celem zapewnienia odpowiedniego poziomu rezerwy taborowej? Czy spółka posiada w swoich zasobach, w tym także w innych oddziałach regionalnych, pojazdy które na czas wyłączenia z użytkowania szynobusów mogłyby obsługiwać wskazane połączenia? Czekamy na stanowisko MIB. Do tematu będziemy wracać. (Inforail)

Komentarze