Będzie rewitalizacja odcinka Gliwice – Maciejów Północny

Polskie Linie Kolejowe prowadzą przetarg na wykonanie rewitalizacji krótkiej linii kolejowej nr 711 łączącej Maciejów Północny i Gliwice (T4) wraz z robotami towarzyszącymi w ramach programu „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej”. Zwycięzca wartego około 13,53 mln zł brutto przetargu opracuje dokumentację projektowo – wykonawczą, wykona roboty budowlane oraz opracuje dokumentację powykonawczą dla inwestycji. Na jednotorowej, zelektryfikowanej linii prace obejmą wymianę nawierzchni toru i rozjazdów, wraz ze wzmocnieniem podtorza i profilowaniem ław torowiska oraz przebudową urządzeń sterowania ruchem kolejowych i urządzeń energetycznych. Sieć trakcyjną nad torem wymieniono w 2016, dlatego nie ma konieczności ponownych prac w tym zakresie. Różne etapy inwestycji mają się zakończyć 31 października 2018 roku, ale zamknięcia torowe będą miały miejsce głównie latem 2017 r. Celem rewitalizacji jest odwołanie istniejących ograniczeń i przywrócenie prędkości konstrukcyjnej 60 km/h, przy dopuszczalnym nacisku na oś wynoszącym 221 KN. Kryterium oceny ofert w przetargu jest w 90% zaproponowana cena brutto, a w 10% okres gwarancji. Zamówienie jest finansowane ze środków własnych PKP PLK. Do postępowania zgłosiło się aż dziewięciu oferentów. Najtańszą złożyło konsorcjum Domost oraz KB Plus – 12,27 mln zł. Udział w przetargu wzięli również KZN Rail –14,36 mln zł, Justmar Turczyński Marcin – 14,14 mln zł, Przedsiębiorstwo Remontowo Budowlane Tor – 13,9 mln zł, konsorcjum Infrakol oraz LWZ i ETA Gliwice – 13,38 mln zł, Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Komunikacyjnej Dolkom – 13,33 mln zł, konsorcjum Aldesa Construcciones Polska – 19,16 mln zł, konsorcjum Torkol oraz Mar-Bud – 12,7 mln zł, Eko-Profil – 17,18 mln zł. Wszyscy zadeklarowali 72 miesiące gwarancji, co oznacza, że decydująca w przetargu będzie wyłącznie cena. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze