Komisja Transportu i Turystyki Parlamentu Europejskiego przygotowała raport o pociągach nocnych

Raport przygotowała firma Steer Davies Gleave oraz Politechnika Mediolańska. Raport opisuje finansowe, gospodarcze, społeczne i środowiskowe aspekty funkcjonowania sieci pociągów nocnych w Europie. Przedstawione są powody dla których te pociągi powinny funkcjonować, wyzwania związane z deregulacją runku oraz kwestie subsydiowania połączeń. Z raportu wynika, że ani rządy państw członkowskich ani Komisja Europejska nie dostrzegają specyficznych problemów związanych z utrzymywaniem pociągów nocnych. Analitycy proponują poprawę monitorowania tych usług, uznanie połączeń nocnych za odrębny segment rynku kolei pasażerskich i zmianę systemu dotowania takich połączeń aby dać przewoźnikom większą elastyczność w konstruowaniu rozkładu jazdy. Dotacje powinny być przeznaczone na zachowanie określonej pracy przewozowej na określonych kierunkach w ciągu roku a nie na ściśle wytyczone trasy i czasy przejazdów w rozkładzie jazdy. Z raportu wynika, że choć w ostatnich latach nocne przewozy kolejowe zostały ograniczone to ciągle są ważnym czynnikiem spełniającym potrzeby transportowe Europejczyków. Źródło: Kurier Kolejowy

Komentarze