Lokomotywy Traxx będą budowane we Wrocławiu

Lokomotywy Traxx produkcji Bombardiera są jednymi z popularniejszych nowoczesnych elektrowozów w Europie. Jeżdżą także w Polsce – m.in. u prywatnych przewoźników towarowych, ale także w Kolejach Mazowieckich, gdzie ciągną piętrowe zestawy push&pull. Bombardier wprowadza nowe rozwiązania techniczne do lokomotyw i po prezentacji odświeżonej lokomotywy Traxx AC3 kilka lat temu, w maju 2017 zapowiedział wejście na rynek z kompletną gamą pojazdów Traxx z nowym wyglądem i z nowymi rozwiązaniami technicznymi. Polaków najbardziej powinno interesować to, gdzie odbywać się będzie budowa pudeł lokomotyw, ponieważ dotychczas odbywało się to we Wrocławiu. Czy nowe Traxxy wciąż budowane będą na Dolnym Śląsku i czy zakład poradzi sobie ze zwiększoną liczbą zamówień, która niewątpliwie spłynie do fabryki? – Potwierdzam, że cała produkcja pudeł do nowych lokomotyw zostaje w Polsce. Jesteśmy już przygotowani do niej, mamy już bowiem doświadczenie w budowie lokomotyw Traxx AC3, czyli pierwszych z rodziny, która właśnie się powiększyła – powiedział Maciej Kaczanowski, rzecznik prasowy Bombardier Polska. Największym klientem na nowe Traxxy jest obecnie DB, które z Bombardierem podpisało umowę ramową na dostawę aż 450 Traxxów AC3, z których pierwszych 110 dostarczanych jest już do DB Cargo. Istotną nowością w nowych Traxxach jest możliwość zakupu lokomotywy ze spalinowym silnikiem dojazdowym „Last Mile”. Na zamówienia elektrowozów w wersji wielosystemowej i na prąd stały (wersja oferowana będzie przewoźnikom we Włoszech i w Polsce) przyjdzie nam jeszcze chwilę poczekać. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze