Newag w stołecznym przetargu na dostawę pociągów metro

W maju zostanie ogłoszony przetarg na nowe pociągi dla warszawskiego metra na który również i Newag czeka. Po ostatniej dostawie mamy już odpowiednie referencje i będziemy mogli z nich skorzystać – powiedział podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego Zbigniew Konieczek, prezes zarządu Newagu. Warszawa jest na ostatniej prostej przed ogłoszeniem przetargu na 45 sześciowagonowych pociągów metra. Zostaną skierowane na rozbudowywaną II linię, ale też zastąpią wysłużone rosyjskie składy, które wożą pasażerów na I linii. Nowe pociągi będą potrzebne mniej więcej za dwa lata, gdy zostaną oddane do użytku nowe stacje ze wschodniej i z zachodniej strony rozbudowywanej linii. Przedstawiciele Metra Warszawskiego już kilka tygodni temu mówili, że chcą opierać się na doświadczeniach z poprzedniego zakupu taboru, w którym cena stanowiła kryterium, za które można było uzyskać tylko połowę punktów przy ocenie ofert. Liczyć się będzie oszczędność w całym cyklu użytkowania. Newag uczestniczył w poprzednim przetargu jako partner w konsorcjum z Siemensem. To dało mu doświadczenie, o którym wspomniał prezes Konieczek. Szef firmy wspomniał też podczas EKG 2017, że widzi przyszłość na rynku tramwajowych, choć póki co doświadczenie w tej kwestii ma… nader skromne. - Wyprodukowaliśmy dotąd jeden tramwaj, dosłownie jedną sztukę. Nevelo jeździ teraz w Krakowie i ma już ponad 70 tys. przejechanych kilometrów – przyznał Konieczek. – W żadnym z dotychczasowych przetargów nie mogliśmy wystartować ze względu na brak referencji. W Warszawie i Krakowie braliśmy więc udział we współpracy z zachodnimi partnerami. Mam nadzieję, że w podobnej formule weźmiemy udział w nowym postępowanie w stolicy. Będziemy też zainteresowani postępowaniami w Gdańsku, na Górnym Śląsku czy we Wrocławiu. Produkcja tramwajów to obiecujący rynek, w którym Newag na pewno będzie uczestniczył – dodał . Pierwszym i jedynym jak na razie samodzielnie wyprodukowanym przez Newag tramwajem jest wspomniane krakowskie Nevelo. Pojazd trafił pod Wawel w 2013 r., jeździł tam testowo przez 2,5 roku, a w zeszłym roku MPK Kraków wydzierżawiło go od Newagu. (transport-publiczny)

Komentarze