PLK ogłosiły przetarg na zaprojektowanie i przebudowę stacji Szczecin Główny

Bardziej funkcjonalna, całkowicie pozbawiona barier architektonicznych, jeszcze lepiej przygotowana do obsługi pasażerów – taka będzie stacja Szczecin Główny. PKP Polskie Linie Kolejowe za ponad 50 mln zł poprawią komfort obsługi pasażerów. Prace rozpoczną się jeszcze w tym roku. PLK ogłosiły przetarg na zaprojektowanie i przebudowę stacji Szczecin Główny. To kolejny etap modernizacji stacji. W zeszłym roku zakończyła się przebudowa budynku dworca i dwóch peronów nr 1 i 4. Mieszkańcy i turyści w 2019 r. będą korzystać ze stacji, całkowicie pozbawionej barier dla osób niepełnosprawnych i o ograniczonych możliwościach poruszania się. Rozpoczęcie robót zaplanowano na IV kw. 2017 roku. Wyższy komfort obsługi pasażerów na peronach oraz ochronę przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi zapewnią nowe wiaty. PLK zaplanowały zadaszenia na całej długości trzech peronów, peron czwarty już posiada wiatę. Perony 2 i 3, które dotychczas nie przeszły zmian, zostaną przebudowane. Będą miały antypoślizgową nawierzchnię oraz ścieżki naprowadzające, ułatwiając osobom niedowidzącym poruszanie się. Stacja zyska również pełną informację dla pasażerów, czytelne oznakowanie oraz nowe, funkcjonalne oświetlenie. Pasażerowie będą korzystali z nowych ławek i tablic informacyjnych. W drodze na perony pomogą windy, do których łatwo będzie wejść z rowerem czy wózkiem. Większe bezpieczeństwo zapewni nowoczesny system monitoringu. PLK wyremontują również kładkę. Będzie zadaszona, a wyposażenie jej w windy ułatwi podróżnym dostęp na perony. Nad peronem nr 3 powstanie przejście, które połączy starą kładkę z nową - wybudowaną w ramach modernizacji budynku dworca. Dodatkowo od strony ul. Czarnieckiego będzie platforma przychodowa, która ułatwi wjazd na kładkę. Inwestycja w Szczecinie jest realizowana w ramach projektu, obejmującego trzy stacje: Szczecin Główny, Gdańsk Główny i Rzeszów Główny: „Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM)”. W Krajowym Programie Kolejowym przewidziano na projekt ponad 300 mln zł. Inwestycje mają na celu zlikwidowane barier architektonicznych dla osób niepełnosprawnych i z ograniczoną mobilnością, a także poprawę komfortu podróżnych. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze