Qumak dostarczy dla Newagu symulator pociągu Impuls

SIMTRAQ, polski symulator pojazdów szynowych stworzony przez firmę Qumak będzie wykorzystywany w procesie szkoleniowym przez maszynistów Kolei Dolnośląskich. Firma podpisała pierwszy kontrakt na dostawę tego urządzenia. Symulator pojazdu zostanie dostarczony spółce Newag, a klientem końcowym będą Koleje Dolnośląskie. W ramach podpisanej umowy Qumak przygotuje pełnozakresowy symulator pojazdu szynowego Impuls. Będzie to symulator pełnozakresowy z ruchomą platformą o 6 stopniach swobody odwzorowującą wszystkie siły oddziałujące na maszynistę podczas prowadzenia pojazdu, na której osadzona będzie kabina symulatora. W środku znajdować się będzie realistycznie odwzorowany kokpit pojazdu, a dostarczone oprogramowanie odtwarzać będzie prawie 1 000 km przygotowanych tras w technologii 3D, po których codziennie jeżdżą pociągi Kolei Dolnośląskich. Całość wyświetlana będzie w formie fotorealistycznego obrazu w rozdzielczości 4K na ekranach kabiny maszynisty. Na potrzeby przewoźnika przygotowane zostaną scenariusze szkoleniowe, uwzględniające występowanie sytuacji awaryjnych. Symulator zostanie zainstalowany w siedzibie Kolei Dolnośląskich w Legnicy w IV kwartale 2017 roku. - Cieszy nas fakt, że przewoźnicy inwestują w nowe technologie, które poprawią system szkoleniowy maszynistów. Pokazuje to, jak ważne jest zwiększenie bezpieczeństwa nie tylko poprzez nowoczesną infrastrukturę, ale również szkolenie maszynistów. Jest to także kolejny etap przygotowań spółek kolejowych, do wprowadzenia nowych przepisów ustawy dotyczących szkolenia maszynistów na symulatorach, które zaczną obowiązywać przewoźników z początkiem 2018 roku – mówi Marcin Trzaska, dyrektor ds. Sektora Kolejowego w Qumak. SIMTRAQ powstał, jako odpowiedź na potrzeby zwiększenia bezpieczeństwa na kolei i podnoszenia kwalifikacji maszynistów w oparciu o nowe technologie. Odpowiednia reakcja maszynisty na nieprzewidziane zdarzenia jest kluczowa w zapewnieniu bezpieczeństwa podróżujących. Symulator został zaprojektowany tak, aby maksymalnie realistycznie odwzorować różnego rodzaju sytuacje. - Wierne odwzorowanie tras i warunków atmosferycznych, zachowania zwierząt i ludzi oraz ukształtowania i rzeźby terenu – to tylko niektóre elementy wyróżniające nasz produkt na rynku. Budując produkt dostosowujemy go do potrzeb końcowego odbiorcy, dbamy o każdy szczegół. Dzięki temu stworzyliśmy rozwiązanie oparte o najnowocześniejsze technologie dostępne na rynku - mówi Michał Wierzbicki, dyrektor Działu Badań i Rozwoju w Qumak. Źródło: Kurier Kolejowy

Komentarze