Siemens ogłosił plany dalszej restrukturyzacji

W miniony czwartek Siemens ogłosił plany dalszej restrukturyzacji. W Niemczech pracę straci 1700 osób, kolejne 1000 stanowisk zostanie wydzielonych ze struktur koncernu i przekazanych firmom zewnętrznym lub poza granice kraju. Redukcje dotkną m.in. dywizję Mobility (pojazdy szynowe, automatyka kolejowa, elektryfikacja sieci, technika drogowa, IT w zakresie transportu), w której z problemami borykają się przede wszystkim Mainline Transport (MLT) i Urban Transport (UT). Agresywne działania największego konkurenta z branży kolejowej z Chin (CRRC) wymuszają redukcję kosztów zatrudnienia dla wszystkich producentów oraz w efekcie powodują spadek wartości zleceń. – Rosnąca konkurencja na światowym rynku kolejowym ma konsekwencje również dla nas – powiedział kierujący działem Mobility Jochen Eickholt. W fabryce w Krefeld-Uerdingen, produkującej m.in. regionalne składy Desiro i dalekobieżne Velaro, zwolnionych zostanie 300 spośród zatrudnionych tu 2000 osób. Jeszcze większe zwolnienia nastąpią w dziale IT, mimo że odgrywa on „kluczową rolę w przekształcaniu koncernu w cyfrowe przedsiębiorstwo przyszłości”, jak twierdzi Michael Sen z zarządu. Jego zdaniem Siemens musi zachować elastyczność, aby móc lepiej dostosowywać się do ciągle zmieniających się potrzeb rynku. Mający światową centralę w Monachium koncern zatrudnia obecnie 114 tys. osób na terenie Niemiec. Tylko w tym roku zatrudnił 2,5 tys. osób, zwalniając jednak wcześniej 1,7 tys. – głównie w działach pracujących na potrzeby branży górniczej, gazowej i olejowej. W 2015 zysk netto koncernu wyniósł 7,380 mld euro, w roku ubiegłym 5,584 mln euro. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze