W 2016 ruch tranzytowy między Chinami a Europą podwoił się

W 2016 ruch tranzytowy między Chinami a Europą podwoił się. Należy spodziewać się, że wraz z przyspieszeniem procesów logistycznych, będzie ich jeszcze więcej. W 2016 roku liczba przewiezionych między Europą a Chinami kontenerów wzrosła w stosunku do roku 2015, o ponad 30%. Ruch tranzytowy, który obserwujemy, wzrósł natomiast o 100% – powiedział Aleksander Miszarin, zastępca prezesa Rosyjskich Kolei RŻD. Jego zdaniem taki sukces udało się osiągnąć m.in. dzięki wprowadzeniu regularnych kursów pociągów kontenerowych, kursujących według stałego rozkładu jazdy. Nie ma wątpliwości, że transport kolejowy między Państwem Środka a Europą będzie się rozwijał, ponieważ stanie się jeszcze szybszy. Ma temu służyć system elektronicznego obiegu dokumentów przewozowych, wdrażany przez Chińczyków we współpracy z państwami europejskimi. Z kolei Rosyjskie Koleje wraz z kolejami Chin przygotowują nową umowę dotyczącą elektronicznej wymiany danych, która umożliwi wstępną deklarację przesyłek z Chin do Rosji i w drugą stronę. Jak zauważył Miszarin, rocznie przewóz kontenerów między Europą a Chinami rośnie średnio o 11%, przy czym coraz popularniejsza, kosztem transportu morskiego, jest kolejowa droga lądowa. – Możemy wykorzystać nowe możliwości transportu kolejowego przy połączeniu Chin i Europy, z uwzględnieniem nowych, szybkich linii kolejowych. Chcemy doprowadzić do tego, by kolej przejęła 15% udziału w całym rynku przewozów między kontynentami, będąc bardzo bardzo konkurencyjną w stosunku do statków i lotnictwa – powiedział Miszarin, który przypomniał, że obecnie oba kraje pracują nad koncepcją szybkiego połączenia kolejowego Moskwa – Pekin, z odnogą pomijającą stolicę Rosji, która będzie kluczowym elementem Nowego Jedwabnego Szlaku. Obecnie Rosjanie razem z międzynarodowymi partnerami kończą dokumentację projektową dla linii KDP Moskwa – Kazań, która będzie integralną częścią eurazjatyckiego korytarza transportowego. Pomysłem realizowanym w związku z inwestycją, nie mającym dotąd żadnego naśladownictwa na świecie, jest próba takiego zaprojektowania linii i taboru, aby również pociągi towarowe mogły rozpędzać się na niektórych jej fragmentach do 300 km/h. Celem ma być skrócenie transportu towarów między Chinami a Europą do 3 dni. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze