Czy za pośrednictwem aplikacji GoPay można będzie kupić bilet?

Czy do grona podmiotów oferujących bilety kolejowe za pośrednictwem aplikacji mobilnych dołączy GoPay? Spółka otworzyła właśnie system obsługi szczecińskiej komunikacji miejskiej, który docelowo mógłby integrować oferty różnych przewoźników. Firma chciałaby, by jednym z nich były Przewozy Regionalne, ale na razie nie zaczęły się jeszcze formalne rozmowy w tej sprawie. We wtorek rozpoczęła się sprzedaż biletów szczecińskiego transportu publicznego przy pomocy aplikacji Mobilna Karta Miejska na urządzenia mobilne z systemem operacyjnym Android (w lipcu wydana ma zostać jej wersja na iOS). Nowa forma dystrybucji jest wynikiem współpracy Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego oraz firmy GoPay. Ta ostatnia zapowiada, że będzie dążyć do wydłużenia listy swoich partnerów, a bilety kolejnych instytucji – np. związanych z kulturą placówek miejskich – mogłyby być oferowane w ramach tej samej platformy. Podczas konferencji towarzyszącej inauguracji działalności Mobilnej Karty Miejskiej jej twórcy wskazywali, że chcieliby oferować użytkownikom także bilety kolejowe. – Kolejnym elementem, który chcielibyśmy wdrożyć do sprzedaży, są na początku bilety na przejazd pociągiem PolRegio – stwierdził Krzysztof Całka, dyrektor zarządzający GoPay. Dodał także, że w dalszej kolejności możliwe byłoby połączenie taryf Przewozów Regionalnych i miasta. – Sprzedaż wyglądałaby tak samo, jak ma to miejsce w przypadku komunikacji miejskiej – zapewniał przedstawiciel firmy. Oznacza to, że pasażer mógłby opłacić swoją podróż przy pomocy podpiętej do aplikacji karty płatniczej lub dzięki szybkiemu przelewowi. GoPay zamierza rozszerzać systemy płatności, dopuszczając m.in. uregulowanie rachunku przy pomocy systemu płatności mobilnych Blik. Zakupiony bilet można by potem nie tylko przechowywać w pamięci urządzenia, ale też wydrukować na wypadek rozładowania się telefonu czy tabletu. wórcy Mobilnej Karty Miejskiej chcieliby bowiem zintegrować systemy sprzedażowe różnych podmiotów transportowych, którzy dziś nie oferują swoich biletów w ramach jednego kanału dystrybucji. – Nasza aplikacja umożliwia obsługę wszystkich przewoźników, którzy działają na terenie Szczecina. Możliwe byłoby także połączenie taryfy z firmami prywatnymi – wskazywał Krzysztof Całka. – Jesteśmy w pełni przygotowani na integrowanie biletów. To, jak finalnie będzie wyglądać cennik, zależy jednak oczywiście od woli miasta – dodał. Do wdrożenia tych śmiałych planów w życie droga jest jednak jeszcze długa. – Na tę chwilę nie wpłynęła do nas żadna oficjalna oferta współpracy z firmą GoPay – poinformował nas bowiem Michał Stilger, główny specjalista ds. public relations Przewozów Regionalnych, właściciela marki PolRegio. Podczas wtorkowego spotkania GoPay zapowiedział, że w pierwszych etapach rozwoju aplikacji dołączane będą do niej usługi miejskie. Krzysztof Całka wskazywał m.in. na możliwość obsługi obiektów sportowych takich jak baseny czy lodowiska. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze