Dwa pociągi Feniks 57 na testach w Przewozach Regionalnych

Feniks 57 to nazwa marketingowa zmodernizowanego w poznańskim FPS H. Cegielski elektrycznego zespołu trakcyjnego EN57. Polski Tabor Szynowy odkupił wcześniej od Przewozów Regionalnych 20 takich najbardziej wysłużonych składów, a teraz uroczyście przekazuje dwa pojazdy na testową służbę w barwach PolRegio. Do grudnia tego roku przewoźnik przetestuje je na wielkopolskich torach. Nazwa handlowa Feniks 57 odzwierciedla gruntowny zakres modernizacji wysłużonych zespołów EN57, jaką na zlecenie Polskiego Taboru Szynowego wykonała Fabryka Pojazdów Szynowych H. Cegielski w Poznaniu. Ze względu na skalę przeprowadzonych prac nazwa nawiązuje do odradzającego się z popiołów mitycznego feniksa. Pojazdy te pochodzą od Przewozów Regionalnych, które w mocno wysłużonym stanie odkupił Polski Tabor Szynowy w kwietniu i wrześniu 2015 roku. Łącznie było to 20 sztuk. Do tej pory zastanawiano się tylko, jaki los spotka Feniksy 57 i jaki przewoźnik mógłby być zainteresowany pozyskaniem owych składów. Teraz już wiadomo, że zmodernizowane pociągi wyjadą na tory pod marką PolRegio. W poznańskiej fabryce Cegielskiego odbyła się 27 czerwca uroczysta konferencja w sprawie przekazania do eksploatacji Przewozom Regionalnym dwóch zmodernizowanych elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57. W trakcie spotkania podpisano porozumienie pomiędzy przewoźnikiem a Polskim Taborem Szynowym, który jest właścicielem pojazdów oraz H. Cegielskim – Fabryką Pojazdów Szynowych, który wykonał modernizację. W myśl zapisów Przewozy Regionalne będą od lipca do grudnia testować pojazdy. Pojawią się one na wielkopolskich torach. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze