Dwa zupełnie nowe pociągi CR400AF przystosowane do poruszania się po liniach dużych prędkości

Dwa zupełnie nowe pociągi CR400AF przystosowane do poruszania się po liniach dużych prędkości 26 czerwca rozpoczęły normalną liniową służbę w Chinach. Kursują między Pekinem a Szanghajem. Pociąg wyprodukowała firma CRRC – chiński taborowy gigant. Otrzymał oznaczenie CR400AF i nazwę marketingową „Blue Dolphin”. Wcześniej jednostki były bardzo długo testowane bez pasażerów i podczas jazd nadzorowanych z pasażerami. Docelowo pojazdy mają stać się taborem dominującym na chińskich KDP. – Stopniowe wycofywanie obecnie kursujących pociągów dużych prędkości różnych producentów i zastępowanie ich zestandaryzowanymi i tanimi w eksploatacji pociągami produkcji CRRC jest działaniem na lata. Nowy pociąg ma być naszym towarem eksportowym, pokazem naszych możliwości – powiedział główny inżynier CRRC – He Huawu. Na chińskich kolejach pociąg otrzymał nazwę handlową „Fuxing Hao”, co oznacza „Odmłodzenie”. To jedno z rządowych, obecnie stosowanych haseł, mających określać wewnętrzną politykę Chin odnoszącą się do modernizacji kraju. Pociąg certyfikowany jest na prędkość 400 km/h, ale w ruchu liniowym pojedzie z maksymalną prędkością 350 km/h. Czas życia pociągu określono na 30 lat. Ma 8 członów, z których każdy osadzony jest na parze autonomicznych wózków. Jego długość to 208 metrów. Zabiera na pokład 556 pasażerów na miejscach siedzących. Nacisk osi pojazdu na tor wynosi poniżej 17 ton. Środki na projekt uruchomione zostały przez chiński rząd w 2012 roku. Nad „Odmłodzeniem” pracowało 30 najważniejszych chińskich instytucji naukowych i badawczych. W przeciwieństwie do poprzednich kolejowych projektów związanych z KDP, prace nad pociągiem i jego budowa odbywały się w całości w Chinach. (Rynek Kolejowy)

Komentarze