InOui zastąpi TGV SNCF

Francuskie koleje państwowe – SNCF – poinformowały o wprowadzeniu nowej strategii rynkowej na krajowych liniach kolei dużych prędkości. Jej głównym elementem jest rebranding marki TVG, połączony z nowa ofertą dla pasażerów. Przewoźnik poinformował na swoje stronie internetowej, że 2 lipca na trasie Paryż-Bordeaux przez Tours pojawi się pociąg pod nową marką – „inOui” („niesłychany”). Ta marka zastąpi w ciągu kilku lat pociągi marki TGV Prem, czyli w najwyższej klasie – Premium. SNCF poinformowała o zainwestowaniu 1,5 mld euro w zakup nowych pociągów OCEANE do obsługi połączeń klasy „inOui”. Dodatkowe 300 mln euro zostanie wydane na wyposażenie składów w nowoczesny sprzęt elektroniczny, w tym darmowe WiFi. Ponadto 5 tys. pracowników obsługujących podróżnych przejdzie dodatkowe szkolenie. Mają być też ułatwienia w kupowaniu biletów. To wszystko powinno spowodować, że z szybkich pociągów SNCF będzie korzystać więcej pasażerów, co zapewni znaczący wzrost przychodów. Pociągi „inOui” są przeznaczone dla zamożniejszych pasażerów, którzy są gotowi zapłacić więcej za podróż w komfortowych warunkach. Natomiast inna marka SNCF – Ouigo – ma przyciągnąć masowego klienta. Tańsze pociągi TGV zostały wprowadzone w 2013 roku, aby pomóc kolei w walce o pasażerów z tanimi liniami lotniczymi. Tutaj, jak mówi przewoźnik, oferta będzie poprawiana, ale zachowane zostaną podstawowe regulacje, takie jak zakupy biletów tylko przez Internet, dopłata do bagażu (można zabrać w cenie biletu tylko jedną sztukę bagażu i podręczną torbę) i za dostęp do gniazdka elektrycznego (2 euro). Ponadto ściśnięcie foteli (jak robią to tanie linie lotnicze) pozwala na zabranie 1200 pasażerów, podczas gdy standardowy TGV ma około 1000 miejsc. (nakolei.pl)

Komentarze

Prześlij komentarz