Orlen łączy kolejowe spółki

Związki zawodowe działające w PKN Orlen pozytywnie odniosły się do projektu połączenia dwóch kolejowych spółek koncernu: Orlen KolTrans wchłonie Euronaft z Trzebinii. Pracownicy Euronaftu na pewno nie stracą na fuzji, a sprawy pracownicze były głównymi kwestiami na jakie zwracają uwagę związki zawodowe podczas procesu konsolidacji kolejowych aktywów PKP Orlen. Scalenie kolejowych spółek oznacza również, iż PKN Orlen definitywnie zrezygnował z planów sprzedaży kolejowych aktywów. Ostatnia taka próba miała miejsce w 2015 roku, gdy płocki koncern podpisał wstępną umowę na sprzedaż Orlen KolTrans i Euronaftu z PKP Cargo. Ale transakcja o wartości 250 mln złotych nie doszła do skutku, gdyż z jednej strony sprzeciwiły się jej związki zawodowe kolejowych spółek Orlenu, a z drugiej – opóźniało się wydanie zgody na transakcję przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Z nieoficjalnych informacji wynika, że KolTrans ma przygotować nową strategię rozwoju, której celem jest wzmocnienie udziałów w rynku kolejowym. W tej chwili udział w rynku obu spółek Orlenu wynosi nieco ponad 2,5 %. Tymczasem Lotos Kolej, branżowy rywal kolejowego Orlenu, ma udział w rynku na poziomie 5,6%. (PAP)

Komentarze