PKP Intercity rozpisało przetarg na 59 napraw okresowych dla lokomotyw elektrycznych serii EP09

PKP Intercity rozpisało przetarg na 59 napraw okresowych dla lokomotyw elektrycznych serii EP09. To pierwszy tak duży przetarg dotyczący tych szybkich lokomotyw w ostatnim czasie. Wcześniej przewoźnik prowadził prace przy pojedynczych sztukach. Naprawę okresową na czwartym poziomie utrzymania chce zlecić PKP Intercity dla szybkich lokomotyw elektrycznych serii EP09. Właśnie ruszyło postępowanie przetargowe, które zamawiający podzielił na dwie części. W pierwszej znalazło się 31 lokomotyw elektrycznych, zaś w drugim – 28. Ponieważ przewoźnik ma tylko 46 takich lokomotyw, chodzi prawdopodobnie o wybranie wykonawcy dwóch następnych napraw. Poziom 4. utrzymania pojazdu kolejowego, czyli naprawa rewizyjna, w swoim zakresie przewiduje prace obejmujące przegląd podzespołów i zespołów połączonych z częściowym ich demontażem z pojazdu trakcyjnego oraz naprawę lub wymianę elementów zużytych bądź uszkodzonych. PKP Intercity zastosowało przede wszystkim kryterium ceny (70%), pod kątem którego oceniać będzie oferty. 20% punktów oferenci uzyskają za wskazanie terminu wykonania naprawy każdej z lokomotyw, zaś 10% za długość gwarancji. Maksymalny czas przewidziany na wykonanie każdego z zamówień określono na 48 miesięcy. Wykonawca starający się o zamówienie musi wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert należycie wykonał dostawę (dostawy) lub naprawę (naprawy) nie mniej niż 12 pojazdów kolejowych z napędem elektrycznym dla części pierwszej przetargu oraz 10 pojazdów kolejowych z napędem elektrycznym dla części drugiej. Składanie ofert trwa do 12 lipca. Warto jednak zaznaczyć, że PKP Intercity posiada tak naprawdę 46 sztuk EP09. Oznacza to, że zamawiający prawdopodobnie chce zagwarantować sobie wykonawcę prac na kolejne naprawy rewizyjne. (Rynek Kolejowy)

Komentarze