PKP PLK zbudują system ERTMS/ETCS na linii Pruszcza Gdański – Gdańsk Port Północny

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na zaprojektowanie i wykonanie systemu ERTMS/ETCS poziomu 1 na linii Pruszcza Gdański – Gdańsk Port Północny. Inwestycja obejmuje odcinek linii nr 226, który ma kluczowe znaczenie dla rozwoju gdańskiego portu w tym terminala kontenerowego DCT. Poprawa dostępności do infrastruktury kolejowej jest ważna dla rozwoju przewozów kontenerów pociągami i odciążenia dróg. W ubiegłym roku zakończono prace związane z budową nowych i modernizacją istniejących torów na linii towarowej nr 226 z Pruszcza Gdańskiego do Portu w Gdańsku. Zmodernizowano układy torowe, sieć energetyczną, 8 przejazdów kolejowo drogowych oraz urządzenia sterowania ruchem. Dzięki inwestycji pociągi będą zwiększyły prędkość z 20-40 km/h do 100 km/h, co znacznie usprawniło przewóz towarów. Obecnie PLK planuje zabudowę systemu ERTMS/ETCS poziomu 1 na fragmencie magistrali E65 prowadzącej do stacji Gdańsk Port Północny. Projekt jest zgłoszony do dofinansowania z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. PKP Polskie Linie Kolejowe zmodernizują infrastrukturę kolejową związaną z dostępem do portów morskich – nie tylko w Gdańsku, ale także w Gdyni, Szczecinie i Świnoujściu. Nowe inwestycje poprawią warunki transportu towarów, a tym samym, pozytywnie wpłyną na konkurencyjność kolejowych przewozów towarowych. Źródło: Kurier Kolejowy

Komentarze