Pół miliona kilometrów przejechał pierwszy z dwudziestu pociągów FLIRT

Pół miliona kilometrów przejechał pierwszy z dwudziestu pociągów FLIRT wyprodukowanych przez Stadler Polska dla PKP Intercity. Cała flota pojazdów FLIRT eksploatowanych przez tego przewoźnika od grudnia 2015 roku przejechała bezawaryjnie już blisko 9,5 mln km. Współczynnik niezawodności w pierwszym kwartale 2017 roku osiągnął poziom 99,98 proc., a współczynnik gotowości to 98 proc. Każdego dnia pociągi FLIRT eksploatowane przez PKP Intercity przejeżdżają średnio 920 kilometrów. Obsługują regularnie trasy: Warszawa – Bydgoszcz 290 km, Olsztyn – Kraków 551 km, Gdynia – Katowice 655 km oraz najdłuższą Szczecin – Kraków, która liczy aż 734 km. Oznacza to, że w ciągu miesiąca każdy z pojazdów przewozi pasażerów na trasie długości ponad 27,5 tysiąca kilometrów. W tym czasie wskaźnik dostępności floty wynosił blisko 100 proc. W praktyce oznacza to, że wszystkie dostarczone dla PKP Intercity jednostki działały bez awarii mogących zakłócić ich eksploatację. Dzięki temu przewoźnik prowadzi maksymalnie efektywną działalność i zapewnia pasażerom komfortową i bezpieczną podróż. Flota pojazdów ED160 jest eksploatowana z ciągłym wykorzystaniem maksymalnej liczby pojazdów - 18 z 20 pojazdów w obiegach, co wymaga od nas oraz przewoźnika codziennej, bardzo dobrej współpracy. Prowadzimy sprawną, planową obsługę techniczną i dokładamy wszelkich starań, aby maksymalnie skracać czas napraw pojazdów po zdarzeniach kolejowych – mówi Paweł Gręda, dyrektor serwisu Stadlera. PKP Intercity zamawiając pojazdy produkowane przez Stadler Polska postawiły na komfort podróżowania. Wyróżnikiem jednostek FLIRT jest bardzo niski poziom wstrząsów i drgań podczas jazdy, wygodne fotele i przede wszystkim cisza, wynikająca z bardzo wysokiej kultury pracy zespołów napędowych, którą doceniają zarówno podróżni jak i obsługa pociągu. Pierwszy FLIRT wyprodukowany w siedleckim zakładzie rozpoczął służbę w PKP Intercity w grudniu 2015 roku. Pociągi w barwach tego przewoźnika, to ośmioczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne FLIRT trzeciej generacji długości 150 metrów o wysokim standardzie wykończenia wnętrz, rozwijające prędkość do 160 km/h. Składy mają 360 miejsc siedzących w układzie otwartym, co oznacza, że nie mają typowych przedziałów pasażerskich. Każdy skład wyposażony jest w klimatyzację, przedział barowy, wydzielone miejsce na bagaże i rowery oraz indywidualne gniazdka elektryczne. Duży nacisk przy zamawianiu pociągów PKP Intercity położyło na wygodę podróżowania osób niepełnosprawnych. Oprócz specjalnie przystosowanych miejsc dla pasażerów poruszających się na wózkach inwalidzkich, do dyspozycji są urządzenia ułatwiające wjazd do pociągu, wysuwane stopnie zakrywające szczelinę między pojazdem, a peronem, czy specjalnie przystosowana toaleta. Dla osób podróżujących z małymi dziećmi dostępny jest przewijak. Podróżni mogą skorzystać z systemu informacji na zewnątrz i wewnątrz składu, w postaci monitorów LED oraz z przycisków przywoływania obsługi. FLIRTY eksploatowane przez PKP Intercity były pierwszymi w Polsce pociągami seryjnie wyposażonymi w Europejski System Sterowania Pociągiem ETCS poziomu 2. Po polskich torach w barwach Kolei Mazowieckich, Kolei Śląskich, Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej oraz PKP Intercity kursują obecnie 54 jednostki typu FLIRT. Wszystkie pojazdy zostały wyprodukowane zakładzie w Siedlcach. Ich utrzymanie prowadzi Stadler Polska. Źródlo: Inforail

Komentarze