Ruszają przetargi dla Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej

PKP PLK ogłosiły kluczowe przetargi na wykonanie projektów i późniejszą przebudowę tras, mających wejść w skład tzw. Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Jedno z postępowań dotyczy modernizacji linii 406 między Szczecinem Głównym a Policami, na którą po latach mają wrócić pociągi. Przewidziano przesunięcia peronów oraz nowe przystanki. Drugie postępowanie dotyczy prac na liniach 273, 351 oraz 401 w kierunku Goleniowa. Samorządy leżące w aglomeracji szczecińskiej wraz z PKP PLK chcą do 2022 r. uruchomić Szczecińską Kolej Metropolitalną w oparciu o istniejące, choć częściowo niewykorzystywane trasy kolejowe. – Sieć SKM na starcie obejmie 40 przystanków, z czego na terenie Szczecina będzie ich aż 26. Przy liniach kolejowych znajdują się też strefy przemysłowe, które zostaną skomunikowane poprzez budowę nowych przystanków – mówi Roman Walaszkowski, dyrektor Biura Stowarzyszenia Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego. PKP PLK ogłasza właśnie kluczowe postępowania przetargowe dla realizacji projektu. Jedno z nich dotyczy modernizacji 24-kilometrowego odcinka linii kolejowej nr 406 na odcinku Szczecin Główny – Police, który od lat jest wyłączony z ruchu pasażerskiego. Zakres prac obejmuje przygotowanie projektów, a następnie przeprowadzenie kompleksowych prac budowlanych, obejmujących zakres torowy, inżynieryjny, urządzeń trakcyjnych, elektroenergetycznych, telekomunikacyjnych i srk. Przewidziano m.in. wymianę nawierzchni torowej o długości 42,57 km wraz ze wszystkimi urządzeniami trakcyjnymi, a także budowę toru bezstykowego o długości 2,350 m. Termin składania ofert mija 7 sierpnia. O wyborze zadecydują cena (60%) oraz termin realizacji (40%). Na przeprowadzenie zadania przeznaczono maksymalnie 41 miesięcy (3 lata i 5 miesięcy). Wartość projektu to 300,9 mln zł. Kolejny przetarg obejmuje modernizację wybranych elementów linii 273, 351 oraz 401. Oprócz wykonania dokumentacji projektowej przewidziano kompleksową realizację robót w zakresach nawierzchnia i podtorze, urządzenia sterowania ruchem kolejowym (srk), urządzenia i systemy telekomunikacyjne, sieć trakcyjna wraz z zasilaniem, urządzenia i układy elektroenergetyki do 1 kV, obiekty inżynieryjne, perony i obiekty kubaturowe, przejścia i przejazdy, geologia. Termin składania ofert mija 8 sierpnia. O wyborze zadecydują cena (60%) oraz termin realizacji (40%). Na przeprowadzenie zadania przeznaczono maksymalnie 36 miesięcy (trzy lata). Wartość projektu to 153,2 mln zł. (transport-publiczny.pl)

Komentarze