Kolejnictwa. Ruch Inicjatyw Obywatelskich Tczewa (RIOT) uważa, że jest to miejsce najbardziej ku temu odpowiednie.
Dotychczas pod uwagę brane są dwie lokalizacje: Warszawa i Gniezno. RIOT walczy jednak, by i Tczew był jedną z opcji, nad którą będą myśleć senatorzy.
Jak argumentują swoją propozycję działacze RIOT Tczew jest miejscem z tradycjami kolejarskimi, świetną bazą kolejową jak i infrastrukturą godną pozazdroszczenia. To również atrakcyjna lokalizacja geograficzna jak i turystyczna, z bogatą, historią kolejową. Tczew posiada okrąglak kolejowy, a takich jak w tym mieście jest tylko pięć na całą Europę. Stan tczewskiego okrąglaka jest w stanie bardzo dobrym, uchował się od przeistoczenia się w ruinę.
Tczew ma tereny, które mogłyby być wykorzystane na powstanie muzeum. Są w posiadaniu kolei, a obecnie powynajmowane przez prywatne firmy. Utrzymanie muzeum mogłoby być finansowane z budżetu państwa.
Tczew został zgłoszony jako miejsce najlepiej spełniające wymogi dla powstania Muzeum Kolejnictwa. To miejsce nazywany dawniej Miastem Kolejarzy. Łączył on historyczny Królewiec z Berlinem jako część trasy Kolei Wschodniej. W roku 1896 Tczew łączył również Paryż z Petersburgiem dzięki funkcjonowaniu Expressu Północnego. Jak podaje dalej Internetowy Serwis Informacyjny Miasta Tczewa w okresie powojennym Tczew i Zajączków był jednym z największych w Polsce węzłów kolejowych.
Więcej informacji o Tczewie i punktach przemawiających za jego kandydaturą na tle Waszawy i Gniezna można znaleźć na stronie https://www.tcz.pl/
Pozostaje nam czekać na decyzje Komisji Infrastruktury. Jak Państwo uważają, czy miasto Tczew ma szansę na stanie się narodową wizytówką historycznej kolei?. Źródło: Naklei
Komentarze
Prześlij komentarz