Zmodernizowane EN57 zwane Feniksami trafią do Przewozów Regionalnych

Wiemy już co się stanie ze zmodernizowanymi EN57 przez FPS H. Cegielski dla Polskiego Taboru Szynowego. Znane jako Feniksy 57 – bo taką przyjęto marketingową nazwę dla tych pojazdów – trafią do Przewozów Regionalnych. O tym, że Przewozy Regionalne są zainteresowane Feniksami mówił już Rynkowi Kolejowemu Krzysztof Mamiński, ówczesny prezes Przewozów Regionalnych. Informował już wtedy, że spółka chce przetestować składy. – Chcemy, żeby te pojazdy w normalnym rozkładzie jazdy na terenie oddziału wielkopolskiego mogły pojeździć kilka miesięcy. Będzie to doświadczenie dla wykonawcy co do ich niezawodności i usterkowości, a my przyjrzymy się im w eksploatacji – mówił wtedy Mamiński. Teraz już wiadomo, że Feniksy wyjadą na tory pod marką PolRegio. Konferencja w sprawie przekazania do eksploatacji Przewozom Regionalnym zmodernizowanych elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57 odbędzie się we wtorek 27 czerwca. W trakcie spotkania zostanie podpisane porozumienie pomiędzy przewoźnikiem a Polskim Taborem Szynowym, który jest właścicielem składów i H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych, który wykonał modernizację. W spotkaniu udział wezmą: Marcin Chludziński, prezes Agencji Rozwoju Przemysłu, Krzysztof Zgorzelski, prezes zarządu Przewozów Regionalnych, Hubert Stępniewicz, prezes H. Cegielski – FPS oraz Adam Laskowski, prezes Polskiego Taboru Szynowego. O szczegółach poinformujemy wkrótce. Feniksy przypominają pociągi, które Przewozy Regionalne już otrzymały po modernizacji w 2015 roku. Mają jednak nieco inne czoła (identyczne z tymi, które niegdyś TS Opole zaproponował PKP SKM Trójmiasto, ale finalnie dostarczył tylko jedną sztukę), wnętrze wydaje się bardziej dopieszczone i wykonane z solidnych materiałów. Poprawione zostało usprężynowanie jednostek oraz ich wyciszenie, co ma przełożyć się na wzrost komfortu podróży. Dobre wrażenie robią nieco ascetyczne, ale bardzo czytelne systemy informacji pasażerskiej. Inaczej niż w poprzednich modernizacjach rozwiązano prowadzenie kanałów klimatyzacji i ogrzewania, co ma przełożyć się na wyższy komfort termiczny. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze