35 mln zł na modernizację linii PKP LHS

Spółka PKP LHS podpisała umowę na remont nawierzchni szynowej linii szerokotorowej o łącznej długości ponad 70 km toru. Celem jest utrzymanie odpowiedniego stanu technicznego torów, zapewnienie bezpieczeństwa przewozów, poprawa przepustowości a także zapobieganie nadmiernej emisji hałasu. Prace obejmują sporządzenie dokumentacji dla toru bezstykowego, wykonanie regulacji naprężeń, wymianę 140 tys. metrów bieżących szyn z jednoczesnym wykonaniem spawów termitowych metodą SoWoS. Wymienione zostaną zużyte w wyniku długoletniej eksploatacji szyny typu R65 oraz S60. W ich miejsce zabudowane zostaną szyny długie typu 60E1. Dzięki temu przejeżdżające pociągi będą powodowały mniej wibracji, obniży się również emisja hałasu. Remontowane odcinki znajdują się na całej długości linii szerokotorowej. Prace remontowe będą prowadzone wyłącznie w trakcie kilkugodzinnych zamknięć, aby nie wprowadzać większych zakłóceń w pracy przewozowej. – Na bieżąco monitorujemy stan techniczny torów oraz inwestujemy w modernizację szlaku. Dzięki temu LHS jest jedną z linii towarowych o najlepszych parametrach w kraju. Prędkość rozkładowa wynosi na większości trasy 60 km/h, a na wielu odcinkach nawet 80 km/h – mówi Zbigniew Tracichleb, prezes zarządu PKP LHS. – Wsłuchujemy się również w głos lokalnej społeczności i tam, gdzie pojawia się nadmierna emisja hałasu lub wibracje, analizujemy możliwości zmniejszenia uciążliwości naszych przewozów dla mieszkańców – deklaruje prezes Zbigniew Tracichleb. Kontrakt zrealizuje konsorcjum firm, którego liderem jest Torkol. Wartość zamówienia wynosi ok. 35 mln zł brutto, a umowa obowiązuje do końca października 2018 r. (Kurier Kolejowy)

Komentarze