Alstom rozpoczął przeglądy P4 Pendolino PKP IC

Wydaje się, że pociągi ED250 Pendolino wciąż są nowością na polskich torach. Tymczasem pierwszy z nich osiągnął już przebieg 1,2 miliona kilometrów, co zakwalifikowało go do przeglądu na poziomie utrzymania P4.1. Serwis pojazdu o numerze 006 w nowym warsztacie w podwarszawskim Piasecznie już się rozpoczął. Pendolino to pierwsze i jedyne pociągi kolei dużych prędkości w Polsce. Należą do rodziny pociągów dużych i bardzo dużych prędkości Alstom Avelia. Od dnia wprowadzenia do eksploatacji w grudniu 2014 roku, flota 20 Pendolino pokonała już łącznie blisko 20 milionów kilometrów. Jak tłumaczy rzecznik Alstomu Marek Gawroński, po osiągnięciu przebiegu 1,2 miliona kilometrów, każdy pociąg ED250 Pendolino przechodzi tzw. overhaul, czyli przegląd wyższego rzędu. Są to odpowiednio czynności poziomów (P4.1, P4.2, P4.3 oraz P4.4) po osiągnięciu odpowiednio 1,2, 2,4, 3,6 oraz 4,8 miliona kilometrów. Przegląd jest przeprowadzany przez zespół polskich ekspertów serwisowych Alstom Konstal, w warsztacie serwisowym w Piasecznie, który został specjalnie przystosowany i wyposażony w najnowsze urządzenia utrzymaniowe, na potrzeby realizacji tego zadania oraz kolejnych przeglądów. Regularne przeglądy odbywają się standardowo w Warsztacie Utrzymania Technicznego Alstom w Olszynce Grochowskiej, w Warszawie. – Alstom zainwestował w uruchomienie i wyposażenie nowego oddziału w Piasecznie, tworząc jednocześnie 30 nowych miejsc pracy. Zakupione urządzenia będą również służyły do przeprowadzania kolejnych etapów, przeglądów wyższego rzędu – mówi Artur Fryczkowski, dyrektor Serwisu Alstom w Polsce. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze