Brema zamawia nową flotę tramwajową

Niemiecka firma Bremer Straßenbahn AG złożyła zamówienie na 67 tramwajów typu Avenio od Siemensa. Zamówienie zawiera opcję na 17 dodatkowych maszyn. Czteroczęściowe tramwaje rozpoczną służbę w bremeńskiej infrastrukturze na początku wiosny 2019 roku. Sieć komunikacji miejskiej w Bremie składa się z siedmiu linii oraz 163 przystanków, a jej całkowita długość to 79 kilometrów. Tramwaje Avenio zastąpią obecnie używane tramwaje GT8N i otrzymają oznaczenie GT8N-2. – Nowoczesne, wygodne, niezawodne, trwałe i oczywiście bez utrudnień dla niepełnosprawnych pasażerów, takie są nowe tramwaje dla każdego podróżnego w Bremie. Podpisany dzisiaj kontrakt to kamień milowy dla masowego transportu pasażerskiego w Bremie i naszym regionie. Tramwaje Avenio są idealne pod kątem warunków panujących w Bremie. Ze swoimi przestronnymi kabinami, bezprzewodowym Internetem, dostępem do systemu informacyjnego i podwójnymi monitorami tramwaje te spełniają wszelkie standardy komfortu i jakości, których można oczekiwać od nowoczesnego środka transportu – powiedział rzecznik firmy BSAG, Hajo Müller. – Po Monachium, Dosze i Hadze Brema jest teraz czwartym miastem, w którym działają tramwaje Avenio. Nasz modularny system umożliwia adaptację zamówienia do szczególnych potrzeb, a tramwaj jest w stanie sprostać wszelkim zadaniom stawianym przez niełatwą infrastrukturę – stwierdził Jochen Eickholt, dyrektor branży Mobility w Siemens AG. Tramwaj Avenio może już być traktowany jako nowy element floty firmy BSAG. Charakteryzuje się czerwona kolorystyką oraz nawiązaniami do logo BSAG używanego na starszych modelach tramwajów. Dzięki specjalnej konstrukcji łatwo i szybko można wsiąść i wysiąść z tramwaju, co skraca konieczny postój na przystankach. Przez całą długość tramwaju ciągnie się pas oświetleniowy, który kończy się przy drzwiach. Przyciski do otwierania automatycznych drzwi są oznaczone lampami LED w kształcie logo firmy BSAG i są łatwe do dostrzeżenia nawet dla pasażerów o słabym wzroku. Podróżni mogą w łatwy sposób przemieścić się od wejścia do dalszych części składu Cztery moduły tramwaju tworzą jedną przestrzeń. Duże okna oraz oświetlenie LED dostarczają przyjemnego światła. Niepełnosprawni pasażerowie na wózkach oraz balkonikach mają wystarczająco dużo przestrzeni przy wejściach oraz łatwy dostęp do siedzeń lub przestrzeni, gdzie mogą umieścić swój sprzęt. Przy drugich drzwiach znajduje się elektryczna winda, tworząca jedną sekcje podłogi. Rowery oraz wózki dziecięce można umieszczać w wielofunkcyjnej przestrzeni niedaleko drzwi. System różnokolorowych kodów został zastosowany po to, aby niedowidzący pasażerowie lepiej orientowali się w przestrzeni tramwaju. System klimatyzacji nie wywołuje przeciągów i umila podróż w każdych warunkach pogodowych. Tramwaj został zbudowany tak, aby w 90% mógł zostać przetworzony wtórnie. Tramwaj Avenio używa energii wytwarzanej podczas hamowania do ogrzewania wnętrza lub zwraca nadwyżkę energii do sieci. W tramwaju zainstalowano wyłącznie energooszczędne żarówki LED. Źródło: Kurier Kolejowy

Komentarze