Dzięki dofinansowaniu unijnemu MPK Wrocław zrealizuje zakup 56 nowych tramwajów. Wykorzystywana jest opcja na 16 Moderusów Beta, trwa też przetarg na 40 nowych pojazdów, które mają posiadać co najmniej 20% niskiej podłogi, co we Wrocławiu spotkało się z wieloma krytycznymi opiniami. – To warunek minimalny. Im więcej niskiej podłogi, tym więcej punktów. W sumie do wymiany mamy ok. 150 tramwajów z lat 80. XX w. To bardzo duża liczba, musimy więc wyważyć interesy – broni zakupu Jolanta Szczepańska, dyrektor naczelna MPK Wrocław. Środki te umożliwiają nam zakup 56 tramwajów. Szesnaście pojazdów mamy już zamówionych [w ramach opcji w umowie z Modertransem], trzy przyszły już do Wrocławia. Reszty spodziewamy się do końca roku. Teraz ogłosiliśmy przetarg na kolejne 40 sztuk z terminem realizacji do 2019 r. Tramwaje kupujemy na wymianę – skasujemy stare pojazdy, w zamian wprowadzając nowe. Wozy będą wyposażone w najnowocześniejsze systemy informacji pasażerskiej, a także moduł niskopodłogowy, dzięki czemu będą przyjazne dla osób o ograniczonej mobilności. Pozyskanie nowych tramwajów pozwoli nam też na przekonywanie naszych mieszkańców, żeby w większym stopniu zaczęli korzystać z naszej komunikacji. Wrocław stawia teraz na transport zbiorowy. Wiemy, że poszerzanie czy budowa nowych ulic to droga do nikąd. Oprócz przekonywania mieszkańców i kreowania mody na komunikację zbiorową, musimy dać odpowiednią ofertę. W ciągu ostatnich 10 lat wymieniliśmy 80 tramwajów – to duży postęp, biorąc pod uwagę, że cała nasza flota to 225 sztuk. Teraz, dzięki przyznanym środkom unijnym, realizujemy etap drugi. Mam nadzieję, że w kolejnych latach również będziemy mogli korzystać z dofinansowania, by wszystkie tramwaje z lat 80. wymienić na nowoczesne pojazdy. Źródło: transport-publ;iczny.pl
Komentarze
Prześlij komentarz