Flirty Kolei Mazowieckich będą modernizowane

Mazowiecki przewoźnik rozpisał przetarg, w którym poszukuje wykonawcy naprawy wraz z modyfikacja 10 elektrycznych zespołów trakcyjnych typu Flirt. Zmiany przejdzie system informacji pasażerskiej, zaś pojazdy po pracach będą przystosowane do zamontowania w nich ERTMS. Usługa naprawy w poziomie utrzymania P4 z modyfikacją obejmie 10 składów Flirt serii ER75 produkcji Stadlera. Pierwsze pojazdy dotarły do przewoźnika 31 maja 2008 roku. Oficjalne przekazanie pierwszych dwóch z dziesięciu zamówionych pociągów odbyło się na dworcu Warszawa Wschodnia. Flirty Kolei Mazowieckich to pierwsze pojazdy tego typu, które pojawiły się w Polsce. Chwilę później zawitały także do Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych. Stało się tak dlatego, że województwo mazowieckie wspólnie z województwem śląskim zorganizowało przetarg na dostawę 14 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Teraz przyszedł czas na przeprowadzenie usługi naprawy P4 wspomnianych jednostek. Koleje Mazowieckie wymagają, aby wykonawca przeprowadził prace w terminie nie dłuższym niż 55 dni, licząc od dnia przekazania elektrycznego zespołu trakcyjnego do naprawy. Jest to również parametr, który będzie przez zamawiającego punktowany w przetargu. Oferenci za skrócenie tego terminu mogą zyskać 22% punktów. Z kolei 60% oceny stanowi cena, zaś 18% punktów to gwarancja na cały elektryczny zespół trakcyjny. Składanie ofert trwa do 8 sierpnia 2017 roku. Wadium wynosi w tym zamówieniu 500 tys. zł. Stały zakres prac obejmuje naprawę lub wymianę osłon po uszkodzeniach mechanicznych na podwoziu wagonów, przywrócenie estetyki i szczelności połączeń na zewnątrz pudła pojazdu, naprawę połączeń klejonych wykładziny podłogowej wewnątrz pojazdu. W zakresie tym znalazła się również regeneracja foteli maszynisty i pomocnika maszynisty. Przeglądem objęte będą również wysuwane podesty wejściowe oraz drzwi odskokowo-przesuwne. Modyfikacje obejmą z kolei system informacji pasażerskiej. Koleje Mazowieckie chcą dostosować do wymagań rozporządzenia ministra sposób wyświetlania informacji na tablicach informacyjnych. W toaletach wykonawca zamontuje czujki dymu, które ostrzegą maszynistę o dymie w pojeździe, wraz ze wskazaniem konkretnej kabiny. Przewoźnik chce również zabudować w kabinach maszynistów radia GSM-R przystosowanego do wdrażanego Europejskiego Systemu Zarządzania Ruchem Kolejowym. Modyfikacje przejdzie rejestrator systemu monitoringu kamer wewnętrznych, który pozwolić ma na zachowanie nagrań na okres co najmniej 14 dni. Prace wykraczające poza stały zakres napraw sprowadzają się do wymiany 240 tarcz hamulcowych do 60 zestawów kołowych tocznych, 112 tarcz hamulcowych do zestawów kołowych napędnych, 50 kół monoblokowych tocznych oraz 56 kół monoblokowych napędnych. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze