Instytut Kolejnictwa i Hyper Poland zbudują tor testowy dla kolei próżniowej

Przedstawiciele Instytutu Kolejnictwa i Hyper Poland podpisali list intencyjny w sprawie współpracy na rzecz rozwoju technologii hyperloop oraz budowy toru testowego na terenie Instytutu w Żmigrodzie. Przy realizacji projektu będą wykorzystane laboratoria Instytutu oraz grono fachowców z kilku uczelni. Hyperloop to ambitne wyzwanie i wymaga wykorzystania zasobów właśnie takich, jak Instytut Kolejnictwa. Sami chcemy brać udział w tej globalnej rewolucji transportowej, zwiększając tym samym polski wkład w jej realizację – powiedział dr inż. Andrzej Żurkowski, dyrektor Instytutu Kolejnictwa. To już kolejny projekt budowy toru testowego w Polsce – niedawno w Jaworznie podobny list intencyjny podpisali prezydent Jaworzna Paweł Silbert i przedstawiciele Euroloop. Natomiast Hyper Poland jest zespołem inżynierów, architektów, projektantów i konsultantów, którzy połączyli siły w celu stworzenia kompleksowego systemu transportu Hyperlooop. Zespół został utworzony przez studentów z Politechniki Warszawskiej oraz Politechniki Wrocławskiej, aby wziąć udział w konkursie Hyperloop Pod Competition organizowanym przez firmę Elona Muska SpaceX. Polska wymieniana jest jako jedna z najbardziej prawdopodobnych lokalizacji jednej z pierwszych tras Hyperloop. Sama koncepcja znana jest od co najmniej kilkudziesięciu lat. Mimo wielu potencjalnych zalet jak bezkolizyjność i ogromna prędkość (nawet 1200 km/h), hyperloop posiada też wady, z których główne to koszty budowy infrastruktury i jej możliwa podatność na warunki sejsmiczne. Źródło: Kurier Kolejowy

Komentarze