Koleje Czeskie zamówiły 12 nowych lokomotyw manewrowania

Koleje Czeskie odmładzają i usprawniają park lokomotyw manewrowych. Przewoźnik kupi od CZ Loko 12 lokomotyw. Starsze, dziś eksploatowane maszyny, były zawodne, zaś koszty eksploatacji, m.in. zużycia paliwa i konserwacji, znacznie większe. Stąd też zostaną one zastąpione nowoczesnymi, dieslowskimi lokomotywami manewrowymi, wyprodukowanymi przez firmę CZ LOKO. Silniki spełniać będą wysokie normy Unii Europejskiej w zakresie ochrony środowiska w klasie emisji Stage IIIB. "Nowoczesne lokomotywy manewrowe są zarówno przyjazne dla środowiska, jak i emitują znacznie mniej pyłów i gazów cieplarnianych. Są też ekonomiczne w eksploatacji, lżejsze, mają niższe zużycie paliwa, dłuższe terminy konserwacji operacyjnej. Stąd też zapewniają ekonomiczną pracę na stacjach" – wylicza korzyści płynące z zakupu nowych maszyn Miroslav Kupec, członek Zarządu CD, odpowiedzialny za technologię, usługi i aktywa. "Wygrana w przetargu publicznym narodowego przewoźnika to duży sukces, z którego jesteśmy bardzo zadowoleni. To potwierdza, że rozwój tej lokomotywy manewrowej, przeznaczonej głównie do służby na stacjach, był dobrym posunięciem. Trafiliśmy w lukę rynkową. W swojej kategorii mocy w Europie jest ona absolutnie na szczycie" – mówi Josef Gulyás, Dyrektor Zarządzający i Wiceprezes CZ Loko. Nowe lokomotywy, znane również pod nazwą handlową EffiShunter 300 (seria 794), zastąpią we flocie CD zwłaszcza ponad dwudziestoletnie lokomotywy serii 714, które powstały w połowie lat 90. XX wieku, a nawet starsze lokomotywy, co prawda po modernizacji, ale jednak z lat 70-tych. Koleje Czeskie informują, że kładą nacisk na zmiany w najważniejszych pasażerskich węzłach kolejowych, tam, gdzie często trzeba wykonywać manewry. I tak nowe lokomotywy mają trafić do Bohumína, Ołomuńca, Hradec Kralove, Pilzna, Brna i węzła kolejowego w Pradze. Nowe lokomotywy, znane również pod nazwą handlową EffiShunter 300 (seria 794), zastąpią we flocie CD zwłaszcza ponad dwudziestoletnie lokomotywy serii 714, które powstały w połowie lat 90. (Inforail)

Komentarze