Koleje Francuskie SNCF oficjalnie uruchomiły dwa nowe odcinki linii KDP

Koleje Francuskie SNCF oficjalnie uruchomiły dwa nowe odcinki linii KDP. Dzięki nim skróci się czas podróży ze stolicy do dużych ośrodków miejskich oraz poprawi się dostępność m. in. pod względem turystycznym poszczególnych regionów. Lepsze połączenia kolejowe to także stymulacja lokalnych gospodarek, co podkreślają samorządowcy. Dzięki nowym liniom KDP, będącym odcinkami tras Paryż – Bordeaux i Paryż – Rennes, znacząco skróci się czas podróży w tych relacjach. Budowa odcinków z okolic Le Mans do Rennes (LGV Bretania – Kraj Loary) oraz z Tours do Bordeaux (LGV Sud Europe Atlantique) to kontynuacja od dawna istniejących linii. Pierwsze plany dotyczące rozbudowy obu tras zostały poczynione w latach dziewięćdziesiątych ubiegłego stulecia. Udało się je otworzyć 2 lipca. Inwestycje pochłonęły ponad 12 mld euro. 3,3 mld euro kosztowała budowa liczącego 182 km odcinka trasy z okolic Le Mans do Rennes (linia LGV Bretania – Kraj Loary), który pozwala na pokonanie całej trasy z Paryża w 85 minut, co daje oszczędność czasu na poziomie 39 minut. Liczący 302 km odcinek trasy LGV Sud Europe Atlantique kosztował 9 mld euro i pozwala na pokonanie trasy z Paryża do Bordeaux w 124 minuty, dając tym samym oszczędność czasu na poziomie 70 minut. Pieniądze na inwestycje to głównie środki francuskiego rządu, a także z regionów, przez które linie przebiegają. Finansowo w projekt zaangażowały się także Koleje Francuskie SNCF i ich spółka zależna LISEA. Projekt wsparła także Unia Europejska. Wykonaniem odcinka linii LGV Sud Europe Atlantique zajęła się firma LISEA. Projekt objął budowę, 50-letnie utrzymanie oraz prowadzenie przewozów na linii. Fragment trasy LGV Bretania – Kraj Loary został wykonany przez firmę Eiffage Rail Express. 25-letni kontrakt objął także prowadzenie przewozów i utrzymanie linii. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze