Newag stara się świadectwo homologacji we Włoszech dla Impulsów II

Newag złożył dziś do włoskiej Narodowej Agencji Bezpieczeństwa Kolejowego (ANSF) z siedzibą we Florencji komplet dokumentów stanowiących podstawę do wydania przez nią tymczasowego zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji pojazdu Impuls II celem wykonania testów dynamicznych. Złożone do włoskiej agencji rządowej nadzorującej bezpieczeństwo systemu kolejowego w kraju dokumenty stanowiły pełną dokumentację techniczną pojazdu i były wynikiem zaliczonych pozytywnie badań statycznych przeprowadzonych przez Italcertifer - jednostkę notyfikowaną należącą do Gruppo Ferrovie dello Stato Italiane, oferującą wszystkie podstawowe usługi w zakresie certyfikacji i inspekcji, niezbędne do uzyskania zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji w zakresie części, podsystemów, pojazdów i infrastruktury kolejowej zgodnie z wymogami krajowymi (włoskimi) i europejskimi w szczególności wymogami TSI. Newag spodziewa się rozpoczęcia testów dynamicznych w ciągu następnych kilku miesięcy. Po ich zakończeniu, ponownie wystąpi do ANSF o wydanie finalnego zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji „amis commerciale”. Pojazdy Impuls II wyprodukowane dla włoskiego klienta - FSE Ferrovie del Sud Est e Servizi Automobilistici z siedzibą w Bari to trójczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne, w pełni zgodne z TSI tabor 2014, toaletę zgodną z TSI PRM, klimatyzację, windy i miejsca dla osób ograniczonej możliwości poruszania się, system gaszenia pożaru oraz monitoring wnętrza. Pojazdy mogą być eksploatowane z maksymalną prędkością 160 km/h. FSE to Koleje Południowo-Wschodnie założone w 1931 roku. Należąca do nich sieć kolejowa, z linią od długości 474 km, jest drugą po sieci Kolei Państwowych (do których jest połączona) największą jednorodną siecią włoską. Przecina ona cztery południowe prowincje Puglia, łącząc stolice Bari, Taranto i Lecce, a także 85 gmin powiatu. (Kurier Kolejowy)

Komentarze