Otwarto najdłuższy most kolejowy w Małopolsce

Premier Beata Szydło otworzyła zbiornik wodny Świnna Poręba. W ramach tej inwestycji powstał też najdłuższy most kolejowy w Małopolsce. Obiekt liczy 400 metrów i został wybudowany przez firmę Skanska. Minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk, który był obecny przy otwarciu zbiornika Świnna Poręba podziękował kolejarzom za wkład w uruchomienie sztucznego jeziora, które ma chronić okolice Wadowic przed powodziami. – Jedna czwarta kosztów realizacji tej inwestycji, czyli 519 mln zł to koszt przebudowy linii kolejowej, która prowadzi do Zakopanego. Drugi most, również tutaj zrealizowany, o długości 234 metrów, to linia kolejowa, która już na tym odcinku przystosowana jest do przejazdu pociągów pasażerskich z prędkością 120 km/h – wyjaśnił Adamczyk. Minister przyznał, że były wcześniej problemy z realizacja inwestycji kolejowej, co wpłynęło też na budowę zbiornika, towarzyszącej mu infrastruktury i dróg, ale te problemy zostały pokonane. Inwestuycje kolejowe przy zbiorniku to część linii kolejowej Kraków – Zakopane na odcinku Stryszów-Zembrzyce. Dłuższy, siedmioprzęsłowy most łukowy powstał w Zembrzycach koło Suchej Beskidzkiej nad rzeką Skawą. Został on usytuowany na podporach o wysokości 24 m. Natomiast drugi most jest zlokalizowany w Dąbrówce, ma cztery przęsła i 27 metrów wysokości. Odcinek Stryszów-Zembrzyce to jedyna w Polsce linia kolejowa budowana od podstaw w nowym śladzie. Źródło: Naklei.pl

Komentarze