Polski Bus rzuca rękawicę PKP Intercity

Polski Bus już zwęszył interes na linii Warszawa – Lublin, gdzie kolejarze rozpoczęli remont linii numer 7. Od końca maja w porozumieniu z Polonusem uruchomił kolejnych 5 autobusów na tej trasie i wprowadza ofensywę cenową. Liczba połączeń autobusowych na trasie Warszawa – Lublin, dostępnych poprzez stronę internetową Polskiego Busa, wzrosła o 5 z końcem maja i obecnie w systemie rezerwacyjnym PB jest ich aż 13. Do autobusów można wsiąść w dwóch kolejnych lokalizacjach: na Dworcu Zachodnim oraz na Placu Defilad pod Pałacem Kultury, podczas gdy dotąd było to możliwe jedynie przy stacji metra Wilanowska. Skąd wzięły się nowe lokalizacje? Przewoźnik postanowił dogadać się ze stołecznym PKS Polonus (większość akcji tej firmy należy do Skarbu Państwa) i udostępnił mu swoje autobusy Volvo B11 R Plaxtone Elite a także kierowców. Pojazdy te dobrze sprawdzają się na dystansach do 250 kilometrów, dlatego odcinek Warszawa – Lublin jest dla nich idealny. Co najważniejsze: PKS Polonus, posiadając licencję na trasę lubelską, nie ma problemów z wjazdem do Lublina, w przeciwieństwie do Polskiego Busa, dotąd skutecznie blokowanego przez stowarzyszenia lubelskich busiarzy. Korzystają obaj przewoźnicy, choć finansowe szczegóły współpracy oczywiście nie są jawne. Autobusy są więc teraz biało–czerwone, oznaczone logiem Polonusa, ale też z informacją o współpracy z Polskim Busem. Nie trudno skojarzyć fakt wzrostu liczby autobusów z rozpoczętymi przez PKP PLK pracami modernizacyjnymi na głównej magistrali kolejowej między miastami. – Oczywiście, dłuższa podróż pociągiem była dla nas sygnałem, że warto rozszerzyć siatkę połączeń. Z drugiej strony – od dawna dostrzegamy potencjał tej trasy i nie ustajemy w walce o możliwość kursowania między Lublinem a Warszawą, co jest na razie blokowane – mówi Piotr Pogonowski, rzecznik prasowy Polskiego Busa. Czas podróży pociągiem i autobusem pomiędzy miastami jest podobny i wynosi 3 godziny. Cena przejazdu świadczy jednak na korzyść przewoźników drogowych – na dzień przed odjazdem ceny biletów wahają się między 17 a 26 zł (chociaż PB chwali się, że dostępne są też bilety za 8 zł), podczas gdy bilet na pociąg kosztuje 30,90 zł. Do tego większość nowych wagonów skierowano na inne trasy, a opóźnienia pociągów są częste. – Z liczby pasażerów kursujących autobusami Warszawa – Lublin, jak na razie jesteśmy zadowoleni – ocenia krótko Pogonowski. Analizujemy potencjał tej trasy, wsłuchujemy się w głosy pasażerów, które do nas docierają. Na razie mogę powiedzieć tylko tyle – powiedział rzecznik Polskiego Busa. Źródło: transport-publiczny.pl

Komentarze