W Chinach rozpoczęły się testy pociągu elektrycznego wyposażonego w akumulatory

Firma CRRC Changchun rozpoczęła testy pociągu elektrycznego wyposażonego w akumulatory, które umożliwiają jazdę na niezelektryfikowanych odcinkach linii. Testy prowadzone są na terenie Mongolii. Nowa technologia pozwala na pokonanie odcinka bez sieci trakcyjnej o długości do 200 km. Elektryczny pociąg CRH wyposażony jest w specjalne akumulatory, pozwalające na eksploatację składu na trasach niezelektryfikowanych. Producent deklaruje, że pojazd jest w stanie kursować z prędkością do 160 km/h przy zasilaniu z akumulatorów. W czasie eksploatacji na liniach zelektryfikowanych, przy pobieraniu prądu z sieci trakcyjnej, pociąg może jechać z prędkością wyższą niż 200 km/h. Wykorzystanie tego typu taboru pozwoli przede wszystkim na rezygnację z elektryfikacji kolejnych odcinków linii, gdzie nie ma to np. uzasadnienia ekonomicznego, ale także zapewni ciągłość zasilania na wypadek np. awarii sieci trakcyjnej. Tego typu rozwiązanie to także odpowiedź na zarzuty przeciwników niszczenia krajobrazu poprzez budowę napowietrznej sieci trakcyjnej. Jak informuje firma CRRC Changchun, przy budowie pociągu zastosowano m. in. nowy rodzaj izolacji akustycznej. Skład jest wyposażony w sieć wifi. Zdaniem ekspertów, eksploatacja tego typu pociągów w Chinach może przyczynić się do usprawnienia sieci infrastruktury łączącej Chiny, kraje Azji Środkowej, Bliskiego Wschodu, Afryki i Europy. Dlatego też projekt ma wpisywać się w inicjatywę mającą na celu reaktywację Jedwabnego Szlaku. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze