Zamówione przez Deutsche Bahn od czeskiej Škody piętrowe zestawy push&pull w końcu wjechały

Zamówione przez Deutsche Bahn od czeskiej Škody piętrowe zestawy push&pull w końcu wjechały na linię Nürnberg – Ingolstadt – München. Na razie będą kursować bez pasażerów, w ramach testów. Pociągi będą kursować po nowoczesnej magistrali dużych prędkości, gdzie najszybsze zestawy ICE rozpędzają się do 300 km/h. Zestawy dostarczone przez Skodę będą jednak kursować z prędkością do 190 km/h w ramach marki NIM Express, będącej odpowiednikiem ekspresów regionalnych pomiędzy wspomnianymi wyżej miastami. Škoda Transportation produkuje dla DB Regio 6 sześciowagonowych zestawów piętrowych wagonów (w każdym zestawie jest jeden wagon sterowniczy) wraz z lokomotywami serii 102 (fabryczne oznaczenie to Škoda 109E, elektrowóz otrzymał też nazwę Emil Zátopek, od imienia czeskiego biegacza – olimpijczyka). Jazdy testowe na torze zamkniętym w Czechach zakończono na początku tego roku. Tabor miał rozpocząć kursowanie już w grudniu 2016 roku, jednak nie udało się tego celu osiągnąć. Nie wiadomo także, czy nowoczesne piętrowe zestawy ruszą na szlak z pasażerami w grudniu 2017. Sporym problemem dla Czechów okazało się zebranie wszystkich potrzebnych pozwoleń i uzyskanie niemieckiej homologacji. Podobne problemy ma w Niemczech także Pesa. Czeski tabor pojawi się na linii NIM Express w związku otrzymaną przez DB Regio koncesją od Bawarskiego Związku Kolejowego. DB Regio zdecydowało się na wybór atrakcyjnej cenowo oferty czeskiej.(Rynek Kolejowy)

Komentarze