Firma Serco czeka na dostawę wagonów sypialnych, które już niebawem zastąpią wysłużony tabor na trasach ze Szkocji do Londynu. Zakończyła się już budowa pierwszych wagonów, a w tej chwili trwają testy na czeskim torze w Velimiu. Do eksploatacji zostaną dopuszczone w przyszłym roku.
Wagony wyprodukowane w północnej Hiszpanii, w zakładzie CAF w Beasain, pozwolą na wyłączenie z eksploatacji taboru, który powstał w latach siedemdziesiątych i osiemdziesiątych ubiegłego stulecia. Do granicy hiszpańsko – francuskiej zostały one dostarczone na specjalnych ciężarówkach. Stamtąd do Velimia pojechały drogą kolejową (transport bezpośredni koleją nie był możliwy ze względu na inny rozstaw szyn w Hiszpanii).
Po kilku tygodniach testów w Velimiu wagony pojadą tunelem pod kanałem La Manche do Glasgow, gdzie przejdą dalsze badania niezbędne do wydania certyfikatów umożliwiających dopuszczenie do eksploatacji. Wagony mają rozpocząć regularne kursy w kwietniu przyszłego roku. Z zakupionego taboru zostaną zestawione cztery szesnastowagonowe pociągi. 11 wagonów posłuży jako rezerwa. Na pokładzie będą siedzenia z regulowanymi oparciami oraz kuszetki w różnych standardach. Będą także wagony restauracyjne. Wnętrza są dziełem szkockiego projektanta Iana Smitha. W wagonach będzie dostęp do bezprzewodowego internetu, znajdą się tam gniazdka, a drzwi do przedziałów będą otwierane specjalnymi kartami – podobnie jak w hotelach. CAF dostarczy przewoźnikowi łącznie 75 wagonów. Wartość kontraktu to ok. 200 mln euro. Źródło: Rynek Kolejowy
Komentarze
Prześlij komentarz