Koleje Małopolskie testują 14WE należące do Industrial Division

Dwa elektryczne zespoły trakcyjne 14WE, które są własnością firmy Industrial Division, są obecnie eksploatowane przez Koleje Małopolskie. Wszystko wskazuje na to, że przewoźnik będzie wykorzystywał te pojazdy w regularnym ruchu. Koleje Małopolskie eksploatują dwa elektryczne zespoły trakcyjne 14WE własności Industrial Division. Firma ta posiada 4 ezt serii 14WE, będące najbardziej zaawansowaną istniejącą konwersją EN57 (z tego pojazdu pozostał szkielet oraz, niestety, silniki trakcyjne). Pojazdy przeszły modernizację, w ramach której zostały wyposażone np. w klimatyzację, system informacji pasażerskiej, monitoring czy udogodnienia dla osób niepełnosprawnych EZT 14WE pojawiły się na jednej z krakowskich bocznic kilka dni temu. – W związku z dynamicznym rozwojem spółki Koleje Małopolskie, stale rosnącą liczbą podróżnych korzystających z uruchamianych połączeń oraz planowanym rozszerzeniem działalności przewozowej o kolejne trasy, Koleje Małopolskie we współpracy z Industrial Division Sp. z o.o. rozpoczęły próby eksploatacyjne elektrycznych zespołów trakcyjnych 14WE-004 i 14WE-006 – czytamy w komunikacie Kolei Małopolskich. – Obecnie pojazdy są testowane w jazdach bez pasażerów. Jeśli pojazdy przejdą pozytywnie testy wówczas zostaną skierowane na kolejny etap jakim będą próby w ruchu liniowym z pasażerami na trasach obsługiwanych przez Koleje Małopolskie – informują Koleje Małopolskie.

Komentarze