Łotewskie koleje rozpoczynają program modernizacji lokomotyw spalinowych 2M62UM

Łotewskie koleje podpisały z Nordyckim Bankiem Inwestycyjnym umowę, dzięki której sfinansowany zostanie program modernizacji lokomotyw spalinowych 2M62UM. Jej wartość to 22,8 mln euro. Modernizacja przedłuży czas eksploatacji lokomotyw o kolejne 30 lat. Maszyny będą spełniać normy Euro III A. Transport kolejowy jest najważniejszym rodzajem transportu towarowego na Łotwie. Znajduje się tu jeden z głównych korytarzy tranzytowych między UE a Rosją. Modernizacja lokomotyw, finansowana z tej pożyczki pozwoli firmie zwiększyć wydajność i zmniejszyć niekorzystny wpływ na środowisko – mówi Henrik Normann, prezes NIB. Modernizacja lokomotyw, która rozpoczęła się w 2015 roku, jest jednym z najważniejszych projektów Grupy LDz, ponieważ nie tylko pozwala unowocześnić tabor, ale także zwiększa jego moc. Wpływa też na krajową gospodarkę i zmniejsza negatywny wpływ na środowisko. Cieszymy się, że mamy zaufanie na rynku międzynarodowym, wśród instytucji finansowych, które udzielają nam poparcia, i widzą perspektywę takich projektów - mówi wiceprezes LDz Aivars Strakšas. Projekt modernizacji głównej lokomotywy spalinowej przeprowadzonej przez spółkę zależną LDz SIA LDz Ritošā Sastāva Serviss będzie kontynuowany do 2018 r. Łącznie zmodernizowanych zostanie 14 lokomotyw spalinowych. W wyniku remontu ich zdolności operacyjne wzrosną o 50%, a zużycie paliwa spadnie o 17%. Ograniczenie emisji dzięki ograniczonemu zużyciu paliwa może wynieść do 15 000 ton CO2 rocznie. Poprawa ta pozwoli przewoźnikom i ich klientom na obniżenie kosztów transportu. (Inforail)

Komentarze