Siemens z umową na nowe pociągi dla DB Regio

DB Regio zamówiło 57 elektrycznych zespołów trakcyjnych zbudowanych w oparciu o nową platformę Siemensa – Mireo. Zamówione pociągi będę obsługiwać sieć S-Bahn w regionie Ren-Neckar. Pociągi rozpoczną kursowanie w grudniu 2020 r. Spółka DB Regio AG zamówiła 57 trzywagonowych składów pociągów Mireo. Jest to drugie zamówienie na nowe regionalne i podmiejskie pociągi Siemensa po tym jak zostały one wprowadzone na rynek latem 2016 r. Pociągi zostaną zbudowane w fabryce firmy w Krefeld, w Niemczech i zostaną uruchomione w dwóch etapach. Pierwszy z nich obejmie trasy w Badenii-Wirtembergii i południowej Hesji, rozpocznie się w grudniu 2020 r. Rok później pociągi będą kursować także na trasach w Mannheim-Mainz, głównie w Nadrenii-Palatynacie. – Jesteśmy zaszczyceni, że spółka DB Regio obdarzyła nas takim zaufaniem, składając kolejne zamówienie na pojazdy Siemensa. Jest to kolejny ważny krok dla naszej najnowszej generacji pociągów regionalnych – Mireo, łączących w sobie wysoki poziom wydajności, komfort dla pasażera i optymalną elastyczność w całym cyklu życia – powiedziała Sabrina Soussan, dyrektor z branży Mobility Siemens AG. Mireo będzie działać jako S-Bahn (system podmiejskiej kolei regionalnej) na przyszłych liniach S5, S6, S8, S9 w regionie Ren-Neckar. Pociągi będą służyć także na trasie Mannheim i Baiersbronn jako sieć „Murgtäler Radexpress". Umowa przewozowa z DB Regio została podpisana na 14 lat. Pociągi Mireo posiadają aerodynamiczną konstrukcję i ciche wózki znacznie zmniejszające hałas. Lekka konstrukcja pociągu, energooszczędne komponenty i inteligentny system zarządzania siecią pokładową zmniejszają zużycie energii o 25 % w porównaniu do poprzednich modeli. Trzywagonowe pociągi będą miały 200 miejsc, jak również uniwersalne miejsca na wózki inwalidzkie, rowery i wózki dziecięce. Wejścia do wagonów o wysokości 76 cm umożliwiają równy dostęp na wszystkich peronach. Pociągi zostaną wyposażone w pokładową bezprzewodową sieć lokalną, najnowocześniejszy monitoring, a także rozbudowany system pomocy i informacji dla pasażerów. Pociągi będą zdolne rozpędzić się do 160 km/h. Ich długość nie przekroczy 70 metrów. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze