Wystartował przetarg PKP Intercity na dostawę 20 fabrycznie nowych lokomotyw elektrycznych wraz ze świadczeniem usług ich utrzymania. Przewoźnik zaznaczył także, że producent pojazdów ma zapewnić przeszkolenie osób w zakresie ich obsługi. Do zadań wykonawcy należeć będzie także świadczenie usług utrzymania technicznego na poziomach 2, 3 oraz 4, a także utrzymania nieplanowego, korekcyjnego oraz napraw pogwarancyjnych. Ponadto zamawiający zawarł konieczność zapewnienia specjalistycznego wyposażenia zaplecza technicznego.
W zamówieniu zawarto także prawo opcji, które przewiduje rozszerzenie zamówienia podstawowego o kolejne 10 pojazdów. Zamawiający wymaga dostarczenia pojazdów fabrycznie nowych – zbudowanych z fabrycznie nowych elementów, zespołów, podzespołów i części, dotychczas nieeksploatowanych. Dostawa wszystkich pojazdów objętych przedmiotem zamówienia, w tym także pojazdów objętych prawem opcji, nastąpi w terminie nie dłuższym niż 30 miesięcy od dnia udzielenia zamówienia
Zamawiający wymaga świadczenia usług utrzymania, a także napraw gwarancyjnych w stosunku do każdego z pojazdów w sposób gwarantujący zachowanie współczynnika gotowości technicznej na poziomie co najmniej 95% od początku eksploatacji do zakończenia obsługi poziomu P4 oraz współczynnika niezawodności taboru na poziomie co najmniej 95% kwartalnie. Co więcej, zamawiający wymaga aby dla każdej lokomotywy osobno, maksymalna liczba zdarzeń powodujących utratę zasadniczych cech eksploatacyjnych wynosiła nie więcej niż 3 zdarzenia w cyklu 250 tys. km. Ustalono także, że maksymalna prędkość eksploatacyjna każdego z pojazdów nie może być mniejsza niż 160 km/h.
Liczba kryteriów, które oceniać będzie zamawiający odzwierciedla wielkość zamówienia. Cena jednostkowa dostawy pojazdu została ustalona na poziomie zaledwie 35%. Taką samą liczbę punktów można uzyskać za stawkę świadczenia usług utrzymania. Reszta parametrów to kryteria jakości, jak maksymalna prędkość eksploatacyjna pojazdu (10%), termin dostawy pojazdu (10%), maksymalna liczba zdarzeń powodujących utratę zasadniczych cech eksploatacyjnych w cyklu 250 tys. km (3%), współczynnik gotowości technicznej (4%) oraz współczynnik niezawodności taboru (3%).
Udział w przetargu mogą wziąć wykonawcy, którzy wykażą, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert należycie wykonali dostawę co najmniej dziesięciu fabryczne nowych lokomotyw elektrycznych oraz 20 usług utrzymania lokomotyw elektrycznych obejmujących czynności utrzymaniowe na 2-gim poziomie utrzymania oraz 5 usług co najmniej 4-tego poziomu utrzymania. Wadium w postępowaniu wynosi 5 mln zł. Termin składania ofert ustalono na 30 września 2017 roku. Źródło: Rynek Kolejowy
Komentarze
Prześlij komentarz