Wystartował przetarg PKP Intercity na dostawę 20 fabrycznie nowych lokomotyw elektrycznych

Wystartował przetarg PKP Intercity na dostawę 20 fabrycznie nowych lokomotyw elektrycznych wraz ze świadczeniem usług ich utrzymania. Przewoźnik zaznaczył także, że producent pojazdów ma zapewnić przeszkolenie osób w zakresie ich obsługi. Do zadań wykonawcy należeć będzie także świadczenie usług utrzymania technicznego na poziomach 2, 3 oraz 4, a także utrzymania nieplanowego, korekcyjnego oraz napraw pogwarancyjnych. Ponadto zamawiający zawarł konieczność zapewnienia specjalistycznego wyposażenia zaplecza technicznego. W zamówieniu zawarto także prawo opcji, które przewiduje rozszerzenie zamówienia podstawowego o kolejne 10 pojazdów. Zamawiający wymaga dostarczenia pojazdów fabrycznie nowych – zbudowanych z fabrycznie nowych elementów, zespołów, podzespołów i części, dotychczas nieeksploatowanych. Dostawa wszystkich pojazdów objętych przedmiotem zamówienia, w tym także pojazdów objętych prawem opcji, nastąpi w terminie nie dłuższym niż 30 miesięcy od dnia udzielenia zamówienia Zamawiający wymaga świadczenia usług utrzymania, a także napraw gwarancyjnych w stosunku do każdego z pojazdów w sposób gwarantujący zachowanie współczynnika gotowości technicznej na poziomie co najmniej 95% od początku eksploatacji do zakończenia obsługi poziomu P4 oraz współczynnika niezawodności taboru na poziomie co najmniej 95% kwartalnie. Co więcej, zamawiający wymaga aby dla każdej lokomotywy osobno, maksymalna liczba zdarzeń powodujących utratę zasadniczych cech eksploatacyjnych wynosiła nie więcej niż 3 zdarzenia w cyklu 250 tys. km. Ustalono także, że maksymalna prędkość eksploatacyjna każdego z pojazdów nie może być mniejsza niż 160 km/h. Liczba kryteriów, które oceniać będzie zamawiający odzwierciedla wielkość zamówienia. Cena jednostkowa dostawy pojazdu została ustalona na poziomie zaledwie 35%. Taką samą liczbę punktów można uzyskać za stawkę świadczenia usług utrzymania. Reszta parametrów to kryteria jakości, jak maksymalna prędkość eksploatacyjna pojazdu (10%), termin dostawy pojazdu (10%), maksymalna liczba zdarzeń powodujących utratę zasadniczych cech eksploatacyjnych w cyklu 250 tys. km (3%), współczynnik gotowości technicznej (4%) oraz współczynnik niezawodności taboru (3%). Udział w przetargu mogą wziąć wykonawcy, którzy wykażą, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert należycie wykonali dostawę co najmniej dziesięciu fabryczne nowych lokomotyw elektrycznych oraz 20 usług utrzymania lokomotyw elektrycznych obejmujących czynności utrzymaniowe na 2-gim poziomie utrzymania oraz 5 usług co najmniej 4-tego poziomu utrzymania. Wadium w postępowaniu wynosi 5 mln zł. Termin składania ofert ustalono na 30 września 2017 roku. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze