ET42-029 ponownie w historycznych barwach

PKP Cargo w 16. rocznicę rozpoczęcia działalności przygotowało dla miłośników kolei urodzinową niespodziankę. Zaprezentowana zostanie lokomotywa ET42-029, którą odmalowano w historyczne barwy. Przewidywany jest także pokaz najstarszego egzemplarza tej serii, lokomotywy ET42-001. W poniedziałek, 2 października br. w zakładzie napraw taboru spółki PKP CargoTabor w Zduńskiej Woli-Karsznicach, PKP Cargo, największy w Polsce i przodujący w Unii Europejskiej operator przewozów kolejowych oraz mecenas zabytków techniki kolejowej, zaprezentuje lokomotywę ET42-029, której przywrócono historyczne barwy. W tym roku takie historyczne barwy odzyskała już m.in. lokomotywa SM42-1006. Obecnie pracom remontowo-malarskim poddawana jest kolejna lokomotywa ET41-186. Do tej pory spółka nadała historyczne barwy lokomotywom: ET41-001, ET42-001, ET22-003 i 233, EU07-195, ST44-1103, SP42- 260, SM30-211, SM42-1006, SU46-47. - Przywracanie historycznych barw czynnym lokomotywom, będącym w dyspozycji spółki, wpisuje się w działania ochrony dziedzictwa kolejowego. Prace te wykonujemy przy okazji napraw okresowych. Spotyka się to z pozytywnym przyjęciem, dlatego proces ten chcielibyśmy kontynuować – powiedział prezes zarządu PKP Cargo Maciej Libiszewski. Atrakcją urodzinowego spotkania PKP Cargo w Zduńskiej Woli-Karsznicach, będzie również możliwość zapoznania się z nowoczesną, uruchomioną w lipcu br., linią produkcji i napraw zestawów kołowych. Zakład napraw taboru spółki PKP CargoTabor w Karsznicach, jako jeden z nielicznych w Polsce wykonuje kompleksowe naprawy zestawów kołowych do wagonów i lokomotyw. W 2013 roku rozpoczęto tam proces „tarczowania” wagonowych zestawów kołowych, a jesienią ub. roku inżynierowie spółki podjęli prace nad swoją autorską konstrukcją. Projekt zakończył się sukcesem. Wyprodukowane zestawy kołowe otrzymały certyfikat dopuszczający na terenie UE i już niedługo będą wykorzystywane w taborze grupy użytkowanym nie tylko w kraju, ale w całej Europie. Oprócz napraw zestawów kołowych w zakładzie w Karsznicach wykonywane są również naprawy wszystkich typów maszyn elektrycznych eksploatowanych w pojazdach trakcyjnych PKP Cargo oraz naprawy okresowe lokomotyw elektrycznych. (Kurier Kolejowy)

Komentarze