Koleje Ukraińskie zapowiadają bardzo duże inwestycje

Koleje Ukraińskie zapowiadają bardzo duże inwestycje – przede wszystkim w modernizację i zakup nowego taboru. Realizacji śmiałych planów sprzyjać ma nowy system taryfowy dla nadawców towarowych oraz zmiana sposobu zarządzania olbrzymim przedsiębiorstwem. Do 2021 r. nakłady inwestycyjne mają osiągnąć niemal 7 mld dolarów amerykańskich. Koleje Ukraińskie (Ukrzaliznycia, UZ) poinformowały wczoraj o swoich planach inwestycyjnych w perspektywie roku 2021. Padające w oficjalnym komunikacie prasowym sumy, jakie chciałoby przeznaczyć na rozwój państwowe przedsiębiorstwo, są imponujące: w ciągu najbliższych czterech lat UZ planuje wydać na ten cel 6,9 mld dolarów amerykańskich, a większość tych środków przeznaczona ma zostać na odnowę parku taborowego (4 mld) – zarówno w zakresie wagonów, jak i taboru trakcyjnego. Pozostałymi obszarami inwestycji mają być infrastruktura oraz personel. Podstawowe założenia kierownictwa UZ na najbliższe lata przedstawił p.o. prezes przedsiębiorstwa Jewhen Krawcow (który zastąpił na tym stanowisku Wojciecha Balczuna). Według niego strategia działalności kolei ma opierać się na pięciu filarach: przewozach towarowych wraz z logistyką, przewozach pasażerskich, infrastrukturze, usługach trakcyjnych oraz produkcji i serwisie. Lakoniczny komunikat prasowy nie precyzuje jednak, jakie konkretne działania mają zostać podjęte w celu rozwoju w poszczególnych sektorach działalności. Wiadomo jednak, że duży nacisk ma zostać położony na odnowę floty. – Widzimy związek pomiędzy wielkością przewozów a stanem parku taborowego. Jest więc oczywiste, że będziemy go intensywnie odnawiać. Na niezbędne inwestycje w tabor i infrastrukturę potrzebujemy blisko 1 mld dolarów rocznie – powiedział Jewhen Krawcow podczas tzw. okrągłego stołu z innymi przedstawicielami rynku transportowego. UZ planuje zarówno modernizować istniejący, jak i inwestować w nowy tabor. Priorytetem mają być także działania w zakresie infrastruktury, ale w ocenie p.o. prezesa UZ do ich podjęcia w oczekiwanym wymiarze niezbędne jest znalezienie dodatkowych środków finansowych. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze