PolRegio kupią 238 nowych pojazdów

 
Podczas tegorocznych targów Trako 2017 Przewozy Regionalne zaprezentowały swoją najnowszą strategię taborową. Przewiduje ona przede wszystkim zakup 238 nowych pojazdów oraz dalszą modernizację taboru. Realizacja ma poprawić komfort w myśl nowej maksymy, „kolej zmienia się dla pasażera”. – Ostatnie dwa lata to okres, w którym spółka Przewozy Regionalne dokonała ogromnego kroku naprzód. W 2015 roku przewoźnik znajdował się w głębokim kryzysie organizacyjnym, jak i ekonomiczno-finansowym oraz płynnościowym. Spółka musiała sięgnąć po pomoc publiczną, ale wraz z uzyskaniem jej, do spółki weszła jako większościowy udziałowiec, Agencja Rozwoju Przemysłu. Rok 2015 zamknęliśmy ze stratą na poziomie 88,4 mln zł. Zmiany w firmie przyniosły efekty i w 2016 roku to już 51 mln zł historycznego zysku w dziejach spółki. Nie zamierzamy zmieniać tego dobrego trendu. W tym roku również zakładamy zysk – mówił Krzysztof Zgorzelski, prezes Przewozów Regionalnych. Jak podkreśla przewoźnik, wymiana taboru rozpoczęła się już w tym roku – w kwietniu na tory wyjechał pierwszy z pięciu zakupionych Linków Pesy. Do końca przyszłego roku trafić ma ponad 50 nowych bądź zmodernizowanych pojazdów w barwach PolRegio. Strategia taborowa spółki zakładam że zapotrzebowanie na fabrycznie nowe ezt na najbliższe lata to 238 pociągów. – Przewozy Regionalne mają się dzisiaj czym chwalić. Spółka wyszła z narożnika, w którym były przez ostatnie kilka lat. Zbudowaliśmy dzisiaj zespół kompetentny do tego, żeby Przewozy Regionalne jechały po torach w kierunku potrzeb konsumenckich i czwartego pakietu kolejowego, który zliberalizuje nasz rynek – podkreślił Artur Kowalczyk, członek zarządu i dyrektor ds. techniczno-eksploatacyjnych w Przewozach Regionalnych. Przypomniał on o najnowszych zakupionych przez spółkę Linkach oraz pozyskanych Feniksach i głęboko zmodernizowanych EN57, które niedawno zaczęły docierać do przewoźnika. – Chcemy, żeby pojazdy były nowoczesne z klimatyzacją, z Wi-Fi i unowocześniamy je na miarę na miarę XXI wieku – wylicza. (Rynek Kolejowy)

Komentarze