Podczas tegorocznych targów Trako 2017 Przewozy Regionalne zaprezentowały swoją najnowszą strategię taborową. Przewiduje ona przede wszystkim zakup 238 nowych pojazdów oraz dalszą modernizację taboru. Realizacja ma poprawić komfort w myśl nowej maksymy, „kolej zmienia się dla pasażera”.
– Ostatnie dwa lata to okres, w którym spółka Przewozy Regionalne dokonała ogromnego kroku naprzód. W 2015 roku przewoźnik znajdował się w głębokim kryzysie organizacyjnym, jak i ekonomiczno-finansowym oraz płynnościowym. Spółka musiała sięgnąć po pomoc publiczną, ale wraz z uzyskaniem jej, do spółki weszła jako większościowy udziałowiec, Agencja Rozwoju Przemysłu. Rok 2015 zamknęliśmy ze stratą na poziomie 88,4 mln zł. Zmiany w firmie przyniosły efekty i w 2016 roku to już 51 mln zł historycznego zysku w dziejach spółki. Nie zamierzamy zmieniać tego dobrego trendu. W tym roku również zakładamy zysk – mówił Krzysztof Zgorzelski, prezes Przewozów Regionalnych.
Jak podkreśla przewoźnik, wymiana taboru rozpoczęła się już w tym roku – w kwietniu na tory wyjechał pierwszy z pięciu zakupionych Linków Pesy. Do końca przyszłego roku trafić ma ponad 50 nowych bądź zmodernizowanych pojazdów w barwach PolRegio. Strategia taborowa spółki zakładam że zapotrzebowanie na fabrycznie nowe ezt na najbliższe lata to 238 pociągów.
– Przewozy Regionalne mają się dzisiaj czym chwalić. Spółka wyszła z narożnika, w którym były przez ostatnie kilka lat. Zbudowaliśmy dzisiaj zespół kompetentny do tego, żeby Przewozy Regionalne jechały po torach w kierunku potrzeb konsumenckich i czwartego pakietu kolejowego, który zliberalizuje nasz rynek – podkreślił Artur Kowalczyk, członek zarządu i dyrektor ds. techniczno-eksploatacyjnych w Przewozach Regionalnych. Przypomniał on o najnowszych zakupionych przez spółkę Linkach oraz pozyskanych Feniksach i głęboko zmodernizowanych EN57, które niedawno zaczęły docierać do przewoźnika. – Chcemy, żeby pojazdy były nowoczesne z klimatyzacją, z Wi-Fi i unowocześniamy je na miarę na miarę XXI wieku – wylicza. (Rynek Kolejowy)
Komentarze
Prześlij komentarz