Podczas VI Międzynarodowych Targów Sprzętu Kolejowego Expo 1520 Transmashholding zaprezentował jednostkę elektryczną EP2D. Pociąg został wyprodukowany przez Zakład Budowy Maszyn Demichhov (DMZ, część ZAO Transmashholding). Jak informuje producent łączy on w sobie nowoczesny design, funkcjonalność, komfort i ekonomię. jednostka spełnia najsurowsze wymagania dotyczące bezpieczeństwa ruchu pasażerskiego. Cechą charakterystyczną EP2D jest możliwość utworzenia pociągu składającego się od 2 do 12 członów. Zapewnia to duże możliwości adaptacji składu do obsługi dowolnych tras. Możliwość formowania małych pociągów (od 2-3 członów) jest szczególnie istotna na podmiejskich liniach o małym ruchu pasażerskim. W pociągu znajdują się specjalne elementy mocujące do rowerów, składane przewijaki dla niemowląt, miejsca dla pasażerów o małej mobilności. Dodatkowo EP2D jest wyposażona w podnośnik, który umożliwia wprowadzenia wózka inwalidzkiego. Osoby niepełnosprawne mogą podróżować na specjalnym miejscu, w którym są urządzenia do mocowania wózka inwalidzkiego. Dla wygody pasażerów w składach możliwe jest śledzenie na monitorach trasy podróży. Mają oni też bezprzewodowy dostęp do lokalnego portalu informacyjnego i systemu rozrywki za pośrednictwem sieci WiFi. Pociąg wyposażony jest w pasywne systemy bezpieczeństwa (system zawieszenia), i, tu ciekawostka, funkcję dezynfekcji powietrza. Pociąg wyposażony został w zestaw energooszczędnych urządzeń elektrycznych, oszczędzający do 20% energii, przetwornik statyczny na własne potrzeby, którego użycie może znacznie zmniejszyć hałas i wibracje we wnętrzu. Począwszy od 2016 r. pociągi elektryczne EP2D w wersjach cztero i jedenastoczłonowych są dostarczane do największego rosyjskiego operatora podmiejskiego - JSC Central Suburban Passenger Company (Центральная пригородная пассажирская компания). W chwili obecnej w eksploatacji jest 257 wagonów. Źródło: Inforial
Komentarze
Prześlij komentarz