Znikają ostatnie oznaki kursowania EN Jan Kiepura

Znikają ostatnie oznaki kursowania EN Jan Kiepura. W bydgoskich zakładach PESY trwa aktualnie naprawa wagonów 305Ad, które kursowały w przeszłości właśnie w składzie tego nocnego pociągu. Jak informuje na swoim facebookowym profilu Baza Wagonów Kolejowych na dzień dzisiejszy co najmniej 7 wagonów uzyskało już nowy, obowiązujący w PKP Intercity schemat malowania dla wagonów sypialnych. Docelowo wszystkie wagony stracą malaturę w stylu EN Jan Kiepura. Przypomnijmy w tym miejscu, że wagony 305Ad zostały wyprodukowane przez FPS Cegielski. Przeznaczone są do ruchu krajowego i międzynarodowego z prędkością do 200 km/h. Każdy wagon posiada 2 przedziały sypialne klasy business (wyposażone w dwa rozkładane miejsca do spania, szafę odzieżową, indywidualny węzeł sanitarny z toaletą, umywalką i kabiną prysznicową oraz odtwarzacz DVD) oraz 8 przedziałów klasy 2/1 (wyposażone w trzy rozkładane miejsca do spania, szafę odzieżową, umywalkę oraz szafkę z lustrem i oświetleniem). Każdy jest też wyposażony w układ klimatyzacji jednokanałowej (ogrzewanie, chłodzenie, wentylacja), zapewniający stałą temperaturę wnętrza przy zakresie temperatur otoczenia od -30C do +40C. Źródło: Inforail

Komentarze