Bombardier i CAF zrobią pociągi dla West Midlands

Bombardier Transportation podzielił się rynkiem z hiszpańskim CAF przy dostawie taboru dla kontraktu w West Midlands. Do przewoźnika West Midlands Trains, realizującego przewozy w ramach franczyzy w hrabstwie West Midlands, łącznie dotrze rekordowa liczba 107 pojazdów. Będą finansowane z pożyczki udzielonej przez Deutsche Asset Management. Fabryka Bombardiera w Derby wyprodukuje elektryczne zespoły trakcyjne Aventura w trzech wersjach. 36 pociągów elektrycznych mogących pojechać z prędkością do 145 km/h, dostarczonych zostanie w wariancie trójwagonowym, z wnętrzem w układzie znanym z wagonów metra. Pojadą w ramach kolei miejskiej w Birmingham od 2020 roku. Kolejnych 29 pojazdów będzie 5-członowych. Pojadą z prędkością do 175 km/h na trasach podmiejskich z Londynu i Birmingham od roku 2021. Oprócz nich kolejnych 16 ezt będzie przygotowanych do kursowania pomiędzy tymi dwoma miastami. Wyposażone będą m.in. w wygodne fotele i inne udogodnienia pozwalające na przyjemną długą podróż. Również one pojadą z maksymalną prędkością 175 km/h. Na trasy wjadą później, bo w 2021 roku. Z kolei CAF dostarczy 12 dwuczłonowych i 14 czteroczłonowych pojazdów spalinowych do obsługi linii znaczenia lokalnego w okolicach Birmingham od 2020 roku. West Midlands Trains zostało wybrane do obsługi tras w hrabstwie w sierpniu. Ze swoimi usługami rozpocznie działalności już 10 grudnia tego roku, przejmując do obsługi tabor, który obecnie znajduje się na liniach. Nowe pojazdy mają być odpowiedzią na rosnące potrzeby przewozowy (liczba jednostek taboru wzrośnie o 25%) i konieczność wymiany istniejącej floty. Pojazdy nie będą grzeszyć pięknością. Wymóg wykonania przejścia dla pasażerów z jednego do drugiego ezt skutecznie zniweluje starania CAFu i Bombardiera o wykonanie pięknych czół pojazdów. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze